tisdag, oktober 24, 2006

Från blAgg till blÖgg

Ännu en taggning - denna gång hämtad från Piteå och från Wimsas Bloggchateau.

A is for age: 31
B is for booze of choice: Absolut Hallonsaft
C is for career: Språklärare och cybergigolo :-P
D is for your dad’s name: Lars-Erik
E is for essential items to bring to a party: Ingen aning – blir aldrig bjuden på party
F is for favourite song at the moment: gnolar rätt mycket på ”Way down in New Orleans” just nu
G is for favourite game: Spelar rätt ofta Yatzy med mobilen – så trist är jag
H is for home town: Kista
I is for instruments you play: gitarr, bas, klaviatur och sjung
J is for jam or jelly you like: lingonsylt
K is for kids: inga egna tyvärr – men har ganska många genom min profession
L is for living arrangements: går det att arrangera sitt liv?
M is for mother’s name: Britt-Mari
N is for name of your crush: Lynn.
O is for overnight hospital stays: inte så många – och inte alls de senaste 20 åren
P is for phobias: höjder och instängdhet
Q is for quotes you like: ”Nose innan du gläfs” (morfarsmor Ebba)
R is for relationship that lasted the longest: ett år (trist men sant)
S is for sartorial style: har ingen sådan vad jag vet
T is for time you wake up: klockan fem på morgonen stiger jag upp och är vaken lagom till arbetsdagens början klockan åtta
U is for underwear: ja
V is for vegetables you love: allt.
W is for weekend plans: nästa veckoslut åker jag norrut
X is for x-rays you’ve had: luftrören 1983 och handleden 1984 och några hos tandläkaren under årens lopp
Y is for yummy food you make: raggmunkar – bäst i världen på den läckerheten
Z is for zodiac sign: Skytt
Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Bosse Ringholm
Ä är för älsklingstrend: trender är för töntar
Ö är för en önskan just nu: tja, en kopp kaffe skulle smaka bra

3 kommentarer:

ANNA-LYS sa...

Interesting ... Now we know you!!!

ang din kommentar:

Björn IF you perform it on a blow-instrument ... why not?
I think you are in the contest, just put it on your blog!

(I pressume you put the gum on the instrument)

Anonym sa...

Kul ska genast ta den med till mej.

Anonym sa...

Din morfarsmor Ebba verkar ha varit sympatisk :)Hmm, hon uppfostrade din käre morfar, förstås. Jamen då förstår jag sammanhanget. Sympatin gick i arv.
Upp kl 5??? *urrrrk* I säng före 20?
Lynn är ett fint namn. Av olika anledningar kallade jag mig så när jag bodde i Skottland.
Ha det gott (så gott det går)!
Kram från Pova

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...