söndag, december 10, 2006

NYTT ALBUM: MOT MINA PRINCIPER

Eftersom jag varit gräsänkling detta veckoslut har jag ... heter det förresten gräsänkling den här tiden på året? .... tja, snöänkling kan jag ju knappast kallas eftersom snön lyser med sin retfulla frånvaro. Herre Gud. Det är 10 december - TVÅ veckor kvar till julafton och det känns mer som september eller oktober. Två veckor kvar att jobba denna min första termin som lärare - och det har varit rätt mycket att göra och det har samtidigt varit en händelsefull termin - såväl på jobbet som utanför jobbet ... men vad tänkte jag skriva om egentligen?

Tappade minst sagt tråden ... JO, eftersom jag varit gräsänkling (eller whatever - dvs sambon har arbetat dubbelskift och ungarna har varit bortresta hos släktingar) har jag passat på att fila vidare på min nya samling låtar "Mot Mina Principer". Jag börjar väl mer eller mindre vara färdig - och jag skall lite senare lyssna lite närmare på inspelningarna och eventuellt göra en sk slutmix. Eller så nöjer jag mig med allt som det är. Ser snarare ut som det senare, eftersom jag knappast kommer att ha tid att pyssla med sådant. Så småningom kommer jag att lägga ut låtarna i mp3-format i bloggen - lade ju ut några smakprov för några dagar sedan.

HÄR KAN ALBUMET AVLYSSNAS.


Nå, så var det med den saken. Och i morgon är det tillbaka till arbetet ... två veckor och sedan upp till Lule igen ... när är det tänkt att jag skall hinna köpa julklappar???? Hoppar nog över det i år ... men nästa helg blir det förhoppningsvis julkonsert i Sofia Kyrka - trevlig vana att lyssna på bloggpolaren Millroll och hennes kollegor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjeeeeena!

Jag vill redan nu passa på att önska dig och Galiningen en riktigt God Jul!

Ta det lite lugnt med nubben, OK? *asg*

ANNA-LYS sa...

Vill passa på att önska herrskapet/damkapet? en Freudeful Jul!!!

*kramisar*

Anna-Lys

Anonym sa...

En riktigt Go Jul och Gott Nytt År önskar jag dig Björn!! Jag hoppas bloggåret 2007 blir fullt av intressanta och roliga inlägg! :D

Kram från JennyPennybalansis

Anonym sa...

Tittar in för att önska dig och din sambo en fin jul. Kommer till Stockholm julafton och tänker på att ni finns där.
Stor kram

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...