onsdag, februari 14, 2007

Alla hjärtans dag

Inte för att jag är så mycket för alla dessa dagar med speciella teman, men numera får jag erkänna att Alla Hjärtans Dag är en dag som mycket gärna celebreras på det ena eller andra lilla sättet. Jag fick idag från en av mina elever den synnerligen befogade frågan varför vi firar Alla Hjärtans Dag, och jag fick erkänna att jag inte visste. Men en liten koll på Wikipedia gav lite mer kött på kunskapsbenen:


Jag införskaffade ett litet sött halssmycke i form av ett hjärta till min käresta, och hon kontrade med hjärtligt kort med tillhörande Älsklingscheckar. Nej, jag visste inte heller vad det var, och hade aldrig sett något sådant, men det är helt enkelt ett rött litet checkhäfte med ett antal "checkar" där det står bl a "En mysig hemmakväll! (Du bestämmer filmen och jag fixar tilltugg)", "En frukost på sängen! (med alla tillbehör)", "Nack-ryggmassage efter en hård vecka! (flera specialbehandlingar finnes!)", "En ... (Valet är ditt!)". Kul och söt idé.


Jag har dessvärre inte haft möjlighet att tacka för den fina Valentinsgåvan, ej heller naturligt nog kunnat nyttja den, då jag jobbat 8-17 och min käresta har kvällskift på sin praktikplats, så Alla Hjärtans Dag har väl inte varit riktigt 100%-ig ännu ... men dagen är ju ännu inte slut.


PS. Inte bara min Yahoo-avatar till höger är inspirerad av helgonet Valentinus, utan till och med min lilla väderbrutta därunder har hjärtan med i bilden. Jag tog en skärmdump av henne, för att föreviga tillfället. DS.

2 kommentarer:

FANCY sa...

Hope your Valentines day went great.
Det var ingen dålig present du fick. ska du få allt eller måste du välja?

Anonym sa...

Hej länge sen sist jag skrev nåt men kikar in ibland. det var bara ett sånt bra förslag till Valentinkort så det måste jag kommentera bara. Tackar för tipset kan ju göra det även till födelsedagar och så oxså. Ha de bra och kram på dej. Agge

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...