söndag, december 27, 2009

NYTT ALBUM: REGN


Jag sa häromdagen att de sista inspelningarna för året var avklarade, men där högg jag i sten. Igår ägnade jag hela dagen åt att färdigställa ett antal låtar och göra färdigt de påbörjade inspelningarna ... och när dagen var slut hade jag nog material för en ny utgåva. Alltså LITE tidigare än väntat kommer här Treplektra Produktions senaste utgåva, "REGN" med Björn Jakobsson. LYSSEN HÄR

Alla texter är skrivna av Björn Jakobsson och all musik är komponerad av Björn Jakobsson utom "Idag gjorde jag nå't dumt" där melodin är traditionell.

Vad är då så särskilt med den här utgåvan? Tja, till skillnad från "Himlen är bra mycket blåare" så är sångerna skrivna under en förhållandevis kort tidsperiod (ett halvår), vilket gör att resultatet inte spretar så mycket text- och musikmässigt. Nu finns det visserligen musikaliska inslag av både pop, visa, country och rock samt lite new age-tjosan, men texterna har mera av sammanhängande teman och ett av dem är just "regn" då regnet dyker upp lite här och var i sångerna. 

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...