lördag, augusti 24, 2019

INGMAR NORDSTRÖMS PÅ MINA VÄGGAR!


Inramade originalaffischer från 1980 respektive 1981 med mina gamla hjältar i Ingmar Nordströms. Att bara sådana gamla oanvända affischer finns kvar i dessa dagar är något av ett mirakel. Att båda affischerna kostade lika mycket som en av ramarna är väl bara att vara glad över. Nu måste jag bara möblera om väggarna i mitt musikrum för att få plats med två st 100x70 cm stora konstverk, men det är ett kärt bekymmer. Det visade sig inte bli så svårt. "Saxparty 7" hänger ovanför mitt datorskrivbord och "Saxparty 8" hänger ovanför ena högtalaren. 

"Saxparty 7" var en av mina tidigaste musikminnen då jag hörde den skivan ofta hos morfar och mormor och jag brukade alltid vilja höra den när jag var där, tills morfar spelade in skivan på ett Sony kassettband till mig. "Saxparty 8" var dessutom den första skivan som jag köpte själv för egna pengar och den inhandlades för tio kronor (eller eventuellt 9:95) på Konsum på Tunastigen - samma Konsumbutik som var ökänd för sin grillade kyckling, av min mor döpt till "grillad boink", förmodligen pga en något gummiartad konsistens. "Saxparty 8" startade alltså min skivsamling och det hände nådens år 1983. 

Därför känns det helt rätt att nu ha dessa enorma affischer på mina väggar och jag kan bara tänka mig hur lycklig jag hade varit om jag fått dessa affischer som barn. Då hade jag förmodligen spruckit av lycka. 

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...