fredag, november 01, 2019

TVÅ NUMMER AV KAPTEN STOFIL


Hittade på Myrorna i Skärholmen två nummer av den avsomnade kulttidningen "Kapten Stofil", i ett av numrena finns en artikel av Johanna Broman-Åkesson, där hon skrivit om sydamerikansk musik i Sverige - bl a "Tobis and his Gauchos" vilket väl kan ses som Sveriges första latinopopare. Jag blev för övrigt själv tillfrågad i mitten av 00-talet att skriva för "Kapten Stofil", då redaktören ville att jag skulle presentera 78-varvare som om de var nya utgåvor och skriva recensioner om dem. Jag var väl inte såld på idén, och dessutom en mycket upptagen ung student och dessutom fattig student, och när jag insåg att det inte låg några pengar i uppgiften så tackade jag nej.

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...