lördag, maj 23, 2020

SÅNGTEXTER 2020: GARDEROBSSÅNG

GARDEROBSSÅNG (Björn Jakobsson)

maj 2020


Jag är en man med många talanger
Det är få saker jag inte klarar av
Jag kan både ge och ta komplimanger
Jag kan dricka te och hoppa stav.
Jag kan svära på turkiska och franska
Jag kan dricka snaps och äta senapssill
Jag kan berätta sanningar utan att förvanska
Men det finns något som jag inte vill.

Låt mig få slippa montera garderober
Det är den enda önskan som jag har
Jag brukar vara anständig och sober
men nu har jag inget tålamod kvar
Jag skruvar och muttrar och svär som besatt
Jag spikar och pysslar från morgon till natt
men kan inte begripa ett endaste skvatt
så låt mig få slippa det här.

Jag kan byta säkringar och deklarera
jag vet hur man strängar om en mandolin
Jag kan lyssna på Billie Eilish utan att krevera
Jag vet hur man retar upp en tam kanin
Jag kan sjunga hela ”Två små röda rosor”
Jag kan böja en bumerang tills den blir rak
Jag kan konsten att med tänder dra ned trosor
Men snälla låt mig slippa denna sak

Låt mig få slippa montera garderober
Det är den enda önskan som jag har
Jag brukar vara anständig och sober
men nu har jag inget tålamod kvar
Jag skruvar och muttrar och svär som besatt
Jag spikar och pysslar från morgon till natt
men kan inte begripa ett endaste skvatt
så låt mig få slippa det här.

Komma ut ur garderoben är nå’t som många vill
Men vad har man där inne att göra?
Och vad ska man med en massa kläder till?
Man kan va naken utan att störa!
Se men inte röra!

Så låt mig få slippa montera garderober ….

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...