söndag, maj 24, 2020

SÅNGTEXTER 2020: I MORGON

I MORGON (Björn Jakobsson)

maj 2020


Nu har jag bestämt mig för att förbättra min själ.
Nu har jag bestämt mig för att ändra mitt liv
Jag skall äta nyttigt, motionera och sköta mig väl
Jag skall möta varje ny dag med energiska kliv.
Jag skall göra mig redo för en morgondag
och möta den med förväntningar och välbehag.

Jag ska möta min omvärld med en positiv blick
Jag ska möta min omvärld med ett glädjeskutt
Jag ska se till att jag snart är i mycket bättre skick.
Lika bra att passa på innan man är helt kaputt.
Nu ska hela mitt liv äntligen ordna sig
nu när jag bestämt mig för att sköta mig

I morgon.
Tänk så underbart allt blir i morgon.
Tänk en ny värld öppnar sig i morgon.
Det blir nog livat i morgon.
I morgon.
I morgon skall allting hända.
I morgon skall livet vända.
I morgon. Men inte idag.

Nu har jag bestämt mig för att bli en hurtig typ
Nu kommer jag att tramsa runt i skog och mark
Nu skall jag flänga runt bland joggare och andra kryp
Motion sägs vara naturens egna sköna knark
Hurtbullar finns det mig veterligt allför många av
som vattendropparna i evighetens hav

I morgon ….

Varför just i morgon och inte idag jag hör dig fråga
Men jag tror inte alls på den metoden
Ändra liv mitt på dagen skulle jag aldrig våga
Som att byta häst på mitten av floden

Ja, nog låter det som en otroligt fantastisk plan
och om jag spelar mina kort rätt blir allting okej
Jag ser fram emot att blåsa fram som en orkan
och prokrastinering är faktiskt ingenting för mig
Tanken är så god att det kanske kan räcka
att jag skjuter fram alltihop till nästa vecka

I morgon ….

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...