onsdag, januari 10, 2007

Jodå Pova jag är tillbaka ...

... fast det har varit lite dåligt med tid för bloggande på sistone. Fast när jag häromkvällen kände mig bloggskrivarsugen var det något fel på Blogger och allting bara krånglade - fast nu verkar allt fungera igen. Som synes har jag bytt design - då min hemmagjorda skylt längst upp inte längre laddades upp - vilket gjorde att nya besökare inte kunde veta vad min blogg heter - Vojne vojne.

Jag spenderade jul- och nyårshelg i Luleå - och fick uppleva snö (kors i taket - jo, den kom ungefär samtidigt som när jag lämnade hemmet i Kista, sent på kvällen före julafton) och samvaro med släkt och katter. Men det jag gjorde mest under mitt jullov var att sova. Jag sov ... och sov ... och sooooov. Jag gick en och annan kort promenad och någon liten shoppingrunda, men jag hade inte ens någon energi för skivletande - och då är en annan ganska trött. Tröttast var jag på nyårsafton, men efter hand piggnade jag till och när jag sedan återvände till Kista tidig trettondagsmorgon var jag åter mitt gamla jag. Visst var det trevligt att se Luleå och alla som bor där igen, men det var ju inte så länge sedan jag var där - jag gjorde ju en sväng dit under höstlovet. Nu var situationen rätt så rejält annorlunda. Den här gången lämnade jag mitt hem fyllt av harmoni och kärlek och jag förstod att min saknad efter min käraste sambo (ja, efter pojkarna också) skulle bli stor - och det blev den. Men desto finare kändes det när jag kom hem till Tomtebolyckan (adult version) igen.

Jag lyckades baxa med mig en hel del plattor även denna gång, samt min gamla älskade Lenco-skivspelare. Jag har ännu inte packat upp den. Det får vänta tills jag ordnat någonstans att ställa den. Dessutom hade jag med mig en hel del katthår i mina kläder som en trevlig souvenir från norr. Det är ju så förutsägbart med lappmössor, myggholkar och varningsskyltar med älgar på.

Plötsligt har jag börjat känna mig bloggarsugen igen, så det blir förhoppningsvis lite mer skrivet här från och med nu - om tiden räcker till ... lusten finns där redan garanterat.

Vad jobbet gäller, så flyter det på som vanligt ... ofta otroligt energikrävande, ibland väldigt rörigt, men ändå ganska trevligt emellanåt.
Jag blev förresten via mail tillfrågad om att lägga in en reklamlänk för damunderkläder i min blogg, men tycker nog att en sådan länk skulle passa illa med bloggen i övrigt. Dessutom tyckte jag att gentjänsten, en trisslott, var lite i klenaste laget - särskilt för mig som ALDRIG vinner på lotterier. För övrigt tycker jag att damunderkläder ändå är trevligast när de är avtagna. Sådan är jag, det står jag för.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sicken ära: att få ståta med sitt namn i din blå blogg :)
Du är utsövd, förstår jag. Tar väl på krafterna att vara lärare... Katthår är onekligen en originell souvenir; älgarna är klart överreklamerade anser jag.
Snö ser jag bara på vykort. Värre är att det är för varmt, ingen tjäle i jorden ännu. Vad i allsin da'r kommer växterna att ta sig till? Under 2007 är det dessutom Linné-jubileum - med förvirrade växter?
Välkommen hem skulle jag visst skriva...
Ny kram från Pova
vet ju att G. accepterar cyberkramar

Anonym sa...

Skrev en kommentar som försvann i tomma intet... grrrrr
En gång till då:
Trevligt att få ha sitt namn i rubriken i din blå blogg.
Välkommen hem!
Snö har jag inte sett annat än på vykort.
Katthår ÄR en originell (och kul) souvenir.
Du är utsövd, förstår jag, vilket nog behövs efter en hel hösttermin.
Ehhh... det var väl ungefär det jag skrev...
En kram till!
Hoppas det fungerar nu./Pova

Anonym sa...

Nämen va'nu'rå?! BÅDA kommentarerna kom in samtidigt. Med denna blir det tre kommentarer på raken - bra för statistiken :)

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka! Roligt att läsa att allt är väl och att suget att skriva kommit tillbaka!

Må gott!! :)

Anonym sa...

Hej!

Nice to have you back!
Jag har tagit en blogpaus. Livet kräver all uppmärksamhet fn.
Tänker återkomma när ron återvänder.

Anonym sa...

Hej gullet hi hi. Mej slipper du inte så lätt. Kan tala om att jag har lagt en sajt med min sons mesta på min sida. Om du har gott om tid, lust osv så är den öppen. Tyvärr så verkar det vara stängt överallt för mig nu att få uRL till min musik. Vet inte om det kan vara för att jag lagt in IE nr 7 som stängt sajterna.
Hoppas verkligen att du får ett fint år. "2006 var ju lite turbulent,så nu behöver du arbetsro.
Kramis från bigga

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...