söndag, januari 21, 2007

Nej se det snöar!

Det var väl roligt!
Hursa?
...
Nå, i alla fall. Det är riktigt intressant att se hur Stockholmarna beter sig när de drabbas av vad som här tydligen kallas 'snökaos' men som i min förra hemstad kallas 'lättare snöfall'. Traskade iväg med knarrande vinterkängor till närmaste ICA-affär för att införskaffa såpass spännande varor såsom frimärken och tavelkrokar. Konstaterade att de flesta verkade ta det hyfsat myckna snöandet med visst jämnmod. Det vill säga, de yngre generationerna verkade ha riktigt roligt i snön - inklusive detta hushålls barnavdelning - även om deras moder (tillika min stora kärlek) hade väldigt många åsikter om deras plaskvåta kläder efter diverse snöbollskrig och snöbadande.
Till min förvåning hade flera Stockholmare på eget bevåg (förmodligen efter att ha givit upp hoppet om någon fungerande snösväng) tagit fram diverse skovlar och skottade hejvilt. Där ser man, det trodde jag inte att de hade i sig. Bravo!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jassså, du har åsikter om MINA åsikter?:p Klart jag surnar till när hela hallen uppfylls av en mängd snö som, när den smälter, blir till en hel syndaflod! Och jag kan inte låta bli att trampa på de våta jackorna, brallorna, handskarna och vad-det-nu-är-som-ligger-i-högen-på-mitt-nyvaskade-golv: tar inte "barnavdelningen" i detta hushåll sitt ansvar, så ska jag lära dem att göra det!
Vad snön beträffar: kul??? Ja - om den kom för två månader sedan! Nu vill jag ha sol och vår, punkt slut!:ds
................. jag tror faktiskt att jag går och fortsätter mitt predikan muntligt!:D

Anonym sa...

Här också! Alltså, det snöar :) Först bara små, små pytteflingor men nu har de växt till sig. Snön faller ihärdigt rakt ned; nästan vindstilla. Toppen! Nu ska det vara snö. I mars ska den bort, för då kommer mina lökväxter upp från underjorden.

Till anonymous (G):
Jag har inga barn :)

Kram till er båda från Pova

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...