torsdag, november 12, 2015

GAMLA BILDER 5 DAGAR I RAD - BILD 3


Fortsätter utmaningen att lägga ut en minst 15 år gammal bild 5 dagar i rad.

Nu för tredje bilden hoppar vi fram lite i tiden, till mitten av 80-talet - förmodligen sommaren 1985. Jag sitter på bron till morföräldrarnas sommarstuga i Laduviken norr om Luleå. I knät har jag katten Linus (familjen Jakobssons första katt 1982-1995), som alltid njöt i fulla drag av att vara ute i den fria naturen i Laduviken även om han avskydde bilresorna dit och bilresorna hem. Dock ser han lagom trakterad av tanken att sitta i mitt knä och posera för fotot, taget med den nyinköpta röda Konica Pop-kameran.

Det verkar ha varit en inte alltför varm dag då jag bär en varm tröja som jag kommer ihåg när jag såg bilden. Jag minns att jag gillade den för att den var skön och för att den hade skinndetaljerna på axlarna vilket jag tyckte var tufft. Att det var i mitten av 80-talet skvallrar de närmast cyanfärgade mysbyxorna om - det var då man kunde komma undan med sådana färgval på kläderna.

För min egen del gillade jag stunderna i Laduviken vilket bilden skvallrar om. Skolan var en fullständig och total pest under dessa år, men det kunde man glömma när det var sommarlov.


Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...