lördag, juni 10, 2017

BJÖRN JAKOBSSON: FROM THE SAME ROOF

Några av er som hänger med från tiden när vi alla hade spaces på MSN, kommer kanske ihåg den här sången som jag skrev sommaren 2005 och eftersom jag räknat ut att jag i år har skrivit sånger i 30 år så har jag för mitt kommande album "Old Dogs and New Tricks" valt att återvända till några av mina gamla svenska sånger som jag är särskilt nöjd med och givit dem engelsk text och spelat in dem på nytt. Denna sång hette "Från samma tak" och fick också ge namnet till det album jag gav ut hösten 2005 och i många år tyckte jag själv att detta nog var min allra bästa sång. Jag tycker själv att den fortfarande är ganska bra, och den handlar om att även om vi må vara långt ifrån de vi älskar så är vi ändå på samma planet.

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...