måndag, juli 03, 2017

BESÖK AV TIM GUTHRIE


En skivsamlarvän och Vinyl Community-vän från det stora landet i väster besökte mig på måndagen, Tim Guthrie, professor vid Creighton University och dessutom en av få som jag känner som har en egen Wikipediaartikel. Han slängde ut en fråga via Fejsbock för någon månad sedan om vi kände någon som bodde i Oslo, Köpenhamn eller Stockholm och då påpekade jag att jag fanns att finna i den sistnämnda staden. Som inledning på en längre tids resande i Skandinavien så kom han till Stockholm tidigt på morgonen och eftersom hans B&B-rum inte skulle kunna ta emot honom förrän på eftermiddagen så passade det fint att han var hos mig. Vi åt frukost, pratade om ditt och datt, han filmade mig för ett kommande filmprojekt om skivsamlande och sedan gjorde vi en halvimproviserad men rätt så lyckad video för min youtubekanal. Kort därefter hann jetlagen ifatt Tim och han valde och vila en stund innan det var dags att ge sig iväg till hans B&B i närheten av Slussen. Regnet började skvittra men det riktiga ösregnet väntade tills jag var på väg tillbaka till tunnelbanestationen. Jag drunknade dock inte. Hur som helst, det var första gången Tim och jag möttes "IRL" så att säga, men det kändes ändå som vi känt varandra länge. 

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...