torsdag, juli 06, 2017

KASTANJEN PÅ HELGEANDSHOLMEN

Lilla Värtan 2017

Kastanjen på Helgeandsholmen 2017

Lilla Värtan 2017

Jag och modern under kastanjen 2017 

under kastanjen för elva år sedan 2006

samma kastanj för elva år sedan 2006

För elva år sedan så besökte jag och modern Medeltidsmuseet på Helgeandsholmen och nu tyckte hon att vi borde återse det, så sagt och gjort, bara att uppsöka och beundra. Museet är alldeles utmärkt men bäst tyckte jag redan då att den fantastiska kastanjen var där den stod utanför Museets entré och bjöd en fin skugga att sitta i samtidigt som man kunde låta ögonen beundra Lilla Värtan. 

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...