måndag, juli 17, 2017

LADUVIKENBESÖK


Jag är nu i Luleå och vi tog idag en sväng till Laduviken och morbror Åkes stuga, samma stuga där jag tillbringade stora delar av min barndoms somrar. Även kusinerna Malin och Lina var där, samt modern och Åkes fru Maud och Malins voffsing Savannah. Tyvärr var det ganska regnigt så det blev inget badande där här gången också. En tydligen ovanlig händelse var att Lina och Malin erbjöd sig att diska, vilket gjorde att Maud utbrast: "Det borde förevigas", så jag gav mig ut till köksutrymmet och lyckades fånga de två vackra diskerskorna på bild. En fin dag med fint sällskap. 

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...