måndag, juli 08, 2019

NYTT ALBUM: POINT FORTY-FOUR





Det tog ett år och tre månader att spela in och är mitt första album med helt nya låtar på tre år. "Point Forty-Four" är en syftning till att jag dels numera är 44 år gammal och att jag som litet ännu inte läskunnigt barn älskade siffran 4 och ännu mer siffran 44 - det var något med den kantiga formen som tilltalade mig. ".44" är det förslag på filmtitel som NSD legendariska nöjesjournalist Rolf Nilsén tipsade Leslie Nielsen om utifall att de skulle göra en fjärde film i Nakna Pistolen-serien. Med tanke på att några av sångerna på detta album är lite argare än vanligt så tyckte jag att "Point Forty-Four" blev en passande titel. Detta är ett album med en blandning av samhällskritik, blandade känslor och kärlek i alla dess skeden.


låtarna kan höras på Soundcloud:
https://soundcloud.com/bj-rn-jakobsson/sets/point-forty-four?fbclid=IwAR0LPfPq23sTnPkk1FeMVspvXoID4wooozuCk6o-Owe5hD08DaDbSYdN59s

låtlista YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=8JOjGPgBBSw&list=PLMsXfowxldMqyVODjT6ipWpnnrQ2RN8aK&fbclid=IwAR0eW3Rpconz0lSgzeqWH3_-SoBSMe-caUFbM1kYpysg9AaDnvb9H2Zstsc


Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...