måndag, november 21, 2005

ÄNNU EN ANLEDNING FÖR RULLE ATT OGILLA HUSSES BLOGG – EN BLÅ TIGER!!!!!

Den här blåa rackaren hittade jag bland mina gamla länkar - men jag har glömt bort att släppa in honom i bloggen. Men nu börjar det bli kallt ute, så det är nog dags att lille Blucat får komma in i värmen. Jag har dessutom för första gången sedan starten bytt tapeter i bloggen - har bytt ut den mörkblåa mot en mer silverblå tapet med vintermotiv. Dessutom gillar jag ju att möblera om (vilket mina bloggarvänner nog känner till), så jag passade på att flytta om lite i bloggen också. Jag har dessutom gjort flera uppdateringar i helgen på min 'egentliga' hemsida ... sådärja ... tillbaka till böckerna!
...
Nog är det ganska skönt med en riktig struntpost i bloggen då och då ...


KOMMENTARER: 
Strunt post nej du han var ju jätte söt och oerhört viktigt att han blev insläppt tycker jag.Äntligen är jag tilbaka .Min msn har släppt in mej och min spa weekwend är över men jag lever på den ett bra tag till.Hoppas allt är bra kramar från en litentant / LillaTanta 21 nov 15:19

Jag hade faktiskt en exakt likadan en gång i tiden, men min var lila! / Natricia 21 nov 18:19

Egentligen borde ju jag hålla på med att analysera sönder "Functional Status and Coping in Patients with Oral and Pharyngeal Cancer Before and After Surgery"... roligt, va?:ds Kunde bara inte låta bli att kika in här hos dig.:) Vad snyggt det har blivit!:) Jo, jag gillade den förra designen vääääldigt mycket, men du har rätt: den här vintriga paletten är så ljuvlig, så julig...:) Och katten - jag förstår om Rulle tycker att husse har gått och blivit fräckt otrogen och vrång... hmm, har du tittat alldeles för mycket i den där boken du fått i present?:DNä, du får naturligtvis adoptera hur många katter som helst, jag avstår: det räcker med barn, vet du.:ds Och att sedan barnen har tjatat sönder mina öron ("vi vill ha katt, eller, om du vill, så får du ha Björn och vi får Rulle" :D:D:D) hjälper inte! Har du uppdaterat hemsidan också?:) Frestelse, vik hädan, jag måste ju läsa juh...:ds Tja, vi får väl se, natten är låååång...:):):) Men först ska jag titta på Cityakuten för att på ett illustrativt sätt lära mig den där functional status and coping.:dLove you, BeJi, du är bäst!:):):)P.S. ring mig, om du vill - men inte när det är Cityakuten!:P:D:S / Galina 21 nov 20:49

Lydde ju ditt råd omedelbart och adopterade två små husdjur, ganska olika katterna, så att de inte skulle bli avis. Lydde också ditt råd att köra en liten "struntpost". Nog så befriande. Men det blev lite kreativitet också...Av dig har jag också fått idén med filelodging (fast jag vet att du inte är ensam i världen om det). Få se nu om det är några fler idéer jag har snott...? Nä, jag har inte kommit till det där med 78-varvare, än. Jag har dock lyssnat lite mer på dina låtar (och andras). Gillar väldigt mycket när du sjunger "Frida i vårstädningen". Där kommer din djupa röst verkligen till sin rätt och i din "Guano och kottar" (var det så den hette ?) tyckte jag mycket om det lite rockigare , eller bluesigare sättet att sjunga. Passar dig jättebra !Tack för nu ! Vi hörs ! / Millroll 22 nov 17:01

En sån liten blå en!Fast jag tror jag nöjer mig med de där jämra mössen som flyttat in ute på landet. . . .;-)HAr för övrigt hämtat ner och lagt in omslaget du snackade om.Tjusig dam! / Aniara 23 nov 04:30

En liten påminnelse om att man BÖR läsa texten i bloggarna innan man förhastar sig :) Jag gick och tvättade glasögonen två gånger i tron om att det var därför färgen...:) Skoja bara, fint blev det här och ljust mitt i vintermörkret! Bra att kissemisse fick komma in i värmen.Jo, det du skrev hos mig stämmer förståss väldigt bra. Men jag uttryckte mig lite klattigt i min upprördhet. Journalistiken i själva artikeln var god och mycket bra men den chefsredaktören som godkänt rubriksätttningen måste ha gått i sömnen eller på nåt annat vis befunnit sig på okänd planet :) Det är alltså rubrikerna ( och det är inte första gången...) jag reagerar väldigt anti mot nu för tiden. Jag vet att det är ett av sätten att vinna försäljningsiffror, men det börjar bli mer än lovligt oetiskt att sätta sådan rubriker. Det förstör väldigt mycket av respekten hos människan.Jösses, jag kan inte vara tyst IDAG HELLER :) Det måste bero på att jag just följt den politiska debatten på tv. :) Kram o pussMunin in Revolution ( as usual...he he) / Munin 23 nov 11:24

Förresten, får jag hämta Rulle och blogga honom?? I min andra poesiblogg...jag tänkte dikta lite om mina gamla kattisar och då tänkte jag använda söta goa Rulle som förord :) Om jag får för dig alltså, Han är så himmelens go..liksom husse ( strömming hit och dit he he...)Munin igen! / 23 nov 11:28

Tack Rulle och Björn, jag börjar med att försiktigt bära Rulle över till min dator i Familjemappen, därefter får han vila en stund i ordinarie bloggen tills min "dikt" är redo :) Kram och tack, nu lyfter Rulle o jag...flax/ Munin 23 nov 13:55

TRevligt med en ny färg men det kvittar egentligen för jag tycker att det är trevligt att kika in här hos dig ändå. Ha nu en trevlig helj & tag hand om katten din, Kramizz Fia. / Smultrondroppen 24 nov 12:06

Oj oj vad här var renstädat och ordningssamt ... snyggt och fräscht må jag säga.Kram till Dig, Rulle och Blå Bloggar Tigern ;-)AnnA / Anna-Lys 24 nov 19:59

OK, men blir det inget mer vinyl här nu...? / Millroll 25 nov 22:02

Jaha - och han är visst upptagen med sin katt och sin tiger och kanske Himlens Ljus!?Ha det bra, herrn!=) / Aniara 26 nov 14:04

Strunt o strunt. Din akademikerfasad rämnar, som du sa. *HA*"Gökunge" *asg*Men hör du, tack för kommentaren i min blogg. Den var ju helt JÄVLA enormt bra. *Ler som Rulle*Originalet är alltid bäst?Anton M:
http://www.filelodge.com/files/hdd3/44163/can_i_play_with_madness.mp3versus Iron M:http://www.filelodge.com/files/hdd3/44163/Iron%20Maiden%20-%20Can%20I%20Play%20With%20Madness.mp3Ha en fridfull första advent och klappa Galinas rumpa från Roberto med stora trucken. *ROFL* ;-P / Robban 26 nov 15:35

Hej Björn! Har varit ofrivilligt borta en vecka p.g.a. data-krasch, men nu är jag åter med förnyade krafter! Önskar dig en trevlig 1:a advent! Kram! / Fatou 26 nov 20:37

HA HA AH , vilken meees du är. NärååVaddå, syftningsfel,eller? *såg minst ett i din kömmentar*Pröjsar per radJag snackar om STOR truck med LÅNG gaffel. Jävligt svårt att klyka, va? *asg* / Robban 26 nov 21:10

Töp aren dä jeee. Inte ens Thor och Åke fattade vad han snackade om. Undertecknad har alla fina beredskapsfilmer på VHS. Sickan, Elof, Thor, Åke, sicket gäng.Jag är lite inne på Julia Ceasar också. Vilken kvinna. *Gillar människor som tar artistnamn, typ Yngve Malmsten*Kram som fanMunin o Imago / Robban 26 nov 21:54

Kommer med ljus till staken :) Gla första advent till dig och Rullis! Kram/ Munin / 27 nov 10:31

Älskar katter så en blå åh så söt. Kram Agge / 27 nov 12:32

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...