torsdag, juni 22, 2006

JAG HAR FÅTT JOBB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Efter cirka 80 inskickade jobbansökningar och ett dussin intervjuer har det ÄNTLIGEN hänt!

Jag har fått höra det jag började så smått tro att jag aldrig skulle få höra:
"Vi vill ha dig! Vill du arbeta för oss! Vi tror att du är exakt den lärare vi söker. Vad vill du ha i lön?"

Jag blev så ställd att jag började mumla om en marknadsanpassad lön som inte är lägre än andra nyutexaminerade lärares. Då fick jag en lön som t o m är lite högre än vad som är 'brukligt'. Jag ville dock först fundera på saken, då jag hade andra eventuella tjänster på gång. Men efter ett inte alltför långt funderande konstaterade jag att: "Va f-n! Om de så gärna vill ha mig, skall de naturligtvis få mig!". Så ringde jag till rektorn som yttrade citatet i början på denna bloggpost och sade att om de fortfarande ville ha mig stod jag till deras tjänst. Så på måndag skall jag skriva kontrakt.

Känns nästan overkligt!

Men härligt!

Då det inte blir så mycket midsommarfirande i helgen - p g a att den jag helst firar tillsammans med arbetar hela helgen, kanske jag tittar in i era bloggar och läser en hel del. Det ser jag i så fall fram emot.

Trevlig midsommar allihopa!
/Björn.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Stort Grattis!
Det måste kännas härligt för dig. Det är ju lätt att bli missmodig om man går för länge utan att få någon anställning. Men nu är ju hela "dealen" "kirrad" så allt är frid och fröjd. Sannerligen önskar jag dig lycka till på ditt nya jobb. Ligger plugget i hemtrakterna?

En sillbit hinner väl du och ryska maffian ta ändå?
Trevlig midsommar! / Rob

PS. Vette fan om jag pallar med att leta upp sju OLIKA blommor! Det slutar väl lik förbannat med att man drömmer om Korpaj*veln. DS.

Anonym sa...

Nu kan du verkligen njuta av sommarlovet när det har lösts sig med jobb och allt.
Själv tänkte jag logga ut från cybern ett tag. Inget dramatiskt men... tja, vi höres, OK?

Take care, Bjorn and Galina.
/Rob

Anonym sa...

Och Heja Svääärje, för böveln!!! *he he*
/Hemliche fussballer

Anonym sa...

En sådan stor händelse som att få jobb måste givetvis grattas på så många ställen som möjligt.
GRATTIS!
Å så en kram, förstås, från
Pova :)

Anonym sa...

*loggar in*

Detta inlägg skall räknas in i statistiken. Jag kan även påföras Povas. Fan, vilken jävla språkekvilibrist jag är.

/ Robbert

Anonym sa...

Hemskt mycket GRATTIS! hörru.
Kul att du fixade dig ett jobbi nya staden.
passa ny på att njuta av sommaren innan arbetet börjar till hösten.
=)

Anonym sa...

Åhh Björn så jätte-roligt att höra att du fått jobb!

G R A T U L E R A R !!! :-D

*kram*

Anna-Lys

Anonym sa...

Undrar lite försiktigt, jobb som lärare i grund- eller gymnasieskola? Du fixar ju båda varianterna.
Kram från Pova i sommarnatten

Anonym sa...

Hej Björn! Jag har haft ett litet uppehåll men igår kväll kunde jag inte hålla mig längre. Jag var här och tittade men kom ihåg att jag lovat Anna-L min första kommentar så nu är jag här istället.
Vad roligt att du fått jobb! Gratulerar! Det måste varit jobbigt för dig och jag har kännt med dig. Så mycket roligare nu.
Jättekram från bigga

Anonym sa...

Good news!

Berätta mer om jobbet!
(Jag var högstadielärare i tio år.)

Hälsningar Kerstin

Anonym sa...

Massor, massor av grattis! Hoppas det blir riktigt bra nu med nya jobbet! Hoppas också du kan passa på att njuta av solen, sommaren och värmen och till sist men inte minst att du får en riktigt fin helg! Kram!

Anonym sa...

Trivs du ... eller har du knappt börjat ännu?
Inte mycket att orda om ... såg så tomt ut här :-) Jag har semester och njuter utan TV och Dator (utom precis nu alltså), vet ej om jag kommer att blogga mer ... är nu fjärde stället jag ofredas av Rolle ... finns ju gränser även för lilla mig *fniss* Kanske ska använda honom som ett topic i en vet. artikel? ;-))))

Kram på Er,

Anna-Lys
Sveriges Riviera - Halmstad

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...