fredag, juni 15, 2007

Grattis på tvåårsdagen - lille blåbloggen!

Visserligen har Millroll redan hunnit gratulera att min blogg fyller två år idag - vilket tyder på ett beundransvärt minne - redan innan jag försynt hunnit påpeka att bloggen har sin bemärkelsedag. När en blogg fyller två år kan man väl säga att den har hamnat i medelåldern. Blåbloggen har lämnat sin ungdoms ysterhet och för numera en stillsamt och stundtals puttrande tillvaro. Jag har påpekat (till och med tjatat om) det tidigare, men hade jag inte börjat blogga för två år sedan så vete tusan hur jag skulle ha det idag. Jag är helt säker på att jag inte skulle vara lika lycklig som jag är och ha det lika bra som jag har det idag.
Idag har jag avbetat en av mina sista arbetsdagar innan den efterlängtade sommarledigheten. Mina elever har flugit ut på sommarlov - det var skolavslutning i onsdags - och några av dem kommer inte tillbaka utan kommer att fortsätta sina studier på gymnasial nivå - Gud hjälpe dem ... menar jag eleverna eller deras gymnasieskolor? Säg det, goe pastorn!
Själv håller vi lärare på att städa undan och förbereda inför nästa termin innan även vi flyger ut - på såväl lätta som lättade vingar.
Alltnog och emedan, bloggen lever vidare - kanske lite mer tystlåten och lite gråsprängd i allt det blåa ... men likafullt vid liv ... för den rör ju på sig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Beji!

Mitt Space fyller också två år men bloggat har jag gjort sedan 2003. (Vad kallar du det? Röst från andra sidan..heee..heee

Fast och andra sidan har mitt bloggande i stort sett inte lett någonstans.)

Ha Det gott!

Hälsningar Soulway o Familjen.

Anonym sa...

Hehe...roligt att just jag får beröm för just mitt minne. Det hade jag inte heller vågat drömma om för två år sedan ;-) Nåja. Mitt sifferminne är långt bättre än mitt närminne, så datum är jag rätt bra på. Att jag sedan minns vad som hände på det aktuella datumet är väl inte alltid säkert, fast jag minns som igår att du skrev i bloggen för ett år sedan att du på din ettårsdag var på vår sommarkonsert. Och att lägga ihop ett och ett är inte svårt ens för mig. Mitt matematiska sinne är konstigt nog inte lika bra som mitt sifferminne....hmmm...hursomhelst.
Ha det gott ! Inget går upp mot sommarlov !

Anonym sa...

He!
Får väl komma in och gratta här också!
Glömde alldeles bort när min egen fyllde två, styggt av mig. Stackarn fick ingen tårta eller nåt.
Ha nu ett riktigt bra sommarlov!

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...