söndag, juni 03, 2007

Snart är det sommarlov!


... och det är jag minst sagt glad för. Anledningen varför det inte har skrivits så mycket i denna blogg är inte för att jag i likhet med Linda Skugge lagt ned bloggverksamheten ... jag har haft - inte bara fullt upp - utan ÖVERFULLT upp. Det är prov som ska skrivas, rättas och bedömas och allehanda betyg som ska sättas och planering inför nästa termin osv osv osv. Nå ... jag klagar inte, eftersom det är bra att ha ett någorlunda vettigt jobb att gå till varje dag ... eller rättare sagt åka tunnelbana till. Det hade blivit jobbigt att gå varje dag - med tanke på att tunnelbaneresandet upptar ca två timmar av min tid varje dag. Hur som helst så har det gått ganska bra. Jag har skaffat rätt så rejält med erfarenhet - att nu stoltsera med vid sidan av de formella meriterna.


Det mesta som har hänt sedan jag senast skrev har på ett eller annat sätt varit jobbrelaterat, och eftersom jag helst inte skriver om jobbsaker i denna blogg - åtminstone inga intressanta detaljer så har det heller inte blivit så mycket nedplitat. Jag har dock för första gången i mitt liv åkt Ålandsfärja. Jag var lite orolig för hur jag skulle reagera. Visserligen har jag aldrig någonsin drabbats av sjösjuka och dessutom suttit i många båtar under årens lopp, men jag hade aldrig åkt med en såpass stor båt tidigare. Tolv våningar hög ... som en flytande skyskrapa alltså. Det var dock aldrig några problem, men det kan också bero på att det var ett sällsynt stillsamt väder och ingen sjögång alls.


Vad gäller stegräknaren (som jag skrev om i en tidigare bloggpost) så har jag numera enligt hemsidan tappa.se passerat Amsterdam och närmar mig med stormsteg Rotterdam. Dagen jag nådde Amsterdam var jag för övrigt på Ålandsbåten ... hur det nu kan komma sig ... Kaptenen måste ha styrt lite fel.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du har fått det här med fotoalbum med slideshow och allt. Jag förstår att sommarlovet är efterlängtat. Det behöver man mer än väl, när man jobbar med barn. Ha det fint och hälsa "hon därhemma" !

Anonym sa...

He he, jag hade faktiskt tänkt besöka din blogg endera dagen. Ser att du liksom jag legat tämligen lågt med bloggeri-bloggeraet!
Förstår att det är mycket att stå i så här mot slutet av terminen. Skitbra att du trivs dock, och nu står som sagt ett underbart sommarlov för dörren (hoppas du kommer ut).
Ålandsfärjor har jag åkt många genom åren. Bland annat ett splitternytt skepp som hette "Viking Sally". På ålderns höst såldes fartyget till ett baltiskt land och döptes då om till "Estonia".
Jo, jag flängde mycket med Ålandsbåtarna som barn - ditsläpad av mor och far naturligtvis. Jag tyckte det var jättekul. Speciellt de enarmade banditerna fascinerade mig.
Ja, sedan i ungdomsåren blev det förstås en del fylleresor också. Skiiitkul då, men så här i backspegeln tämligen meningslöst.

Jag önskar dig ett jätteskönt sommarlov!
Hälsa Galina!
Höres
/Rob

Anonym sa...

He he, glömde säga att flytten gick utmärkt och jag trivs alldeles förträffligt här.
/Rob igen

Anonym sa...

Hej Björn!

Jag förstår att det är skönt att sommarlovet snart är här. :-)

Jag kör oxå med stegräknare, och förra veckan gick jag mellan 7-9 km från måndag till lördag. Var ut mycket med föräldrarnas hund.

Ska ta tag i att ändra layouter och skriva i bloggen ... idag hoppas jag. ;-)

Hoppas ni alla mår bra!
Hälsa till G från mig!

Kram
Anna

Anonym sa...

Hej BeJi!

Jag skrev om Stockholmare och "stegräknare" en gång i tiden men på något sätt får allt ett annat och mer behagligt och intressant perspektiv ur dina vinklar.

I Amsterdam på Ålandsbåten? Skönt att du inte hamnade i China Towns kvarter medan du traskade mot relingen för att spy;-)!!!

Låter härligt med Sommarlov Beji och det är magistern väl unt!!!!

Ska du göra något särskilt (eller bara fortsätta i rask takt mot Rotterdam)?

Här är det trädgårdsarbete för hela slanten förutom att min Saraunge bara plötsligt är spårlöst försvunnen. Huvvaligen, ibland undrar jag om man är riktigt klok som vågar engagera sig i katter?

Än har jag dock inte gett upp hoppet om att hitta min Saratös!

Fin och solig Nationaldag ser det ut att bli här i Salatrakten. Ha Det Gott till Dej o Hela Familjen samt hälsa "Gurra" om du ska på Skansen!

(((Kramar från Soulway o Familjen)))

P.S. Läckert bildspel...mmmm...mmm...mums..;-).D.S.

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...