söndag, december 07, 2014

FLITIG HELG!

Ja, detta bör nog ses som en av mina flitigare helger på länge. Varför inte avsluta den med att dessutom skriva ett blogginlägg? Sagt och även gjort! 

Var rätt så rejält trött på fredagskvällen och sov ganska oroligt och hade en rätt så imponerande huvudvärk framåt morgonen, men den botades snart, så jag tog mig en långdragen sovmorgon - sömn brukar hjälpa. På lördagen hade jag egentligen tänkt vara plikttrogen och rätta prov, uppdatera matriser, bedöma inlämningsuppgifter - och annat arbetsrelaterat, men jag fick istället ett ryck och tog en sväng in mot Hornstull där jag fått höra att det skulle finnas en skivaffär jag inte kände till, och jajamen på Hornsgatan fanns MJ Retro - inte konstigt att jag missat den då jag aldrig varit på den delen av Hornsgatan tidigare. Rätt så nöjd med vad jag hittade vandrade jag sedan tillbaka mot Hornstulls tunnelbanestation, och utanför bageriet som gör brottsligt gott bröd satt Janne Schaffer och fikade och pratade med en kamrat. Att se en idol på det sätt är naturligtvis inspirerande så jag beslöt mig för att ägna lite tid åt mitt pågående projekt med nya låtar. 

Innan jag gjorde det så slutförde jag ett videoprojekt som jag arbetat med sedan oktober månad, en uppräkning av mina 50 främsta favoriter på skiva - ett arbete som tar tid att såväl planera och spela in och redigera, men jag hade bara fem-sex videor kvar att göra så jag gjorde det först. När jag skriver detta har jag kvar att ladda upp ca 20 videor i serien. Nå, efter detta plockade jag fram inspelningsapparaturen, mikrofoner, kablar, iPaddan, elgitarren Hagström Viking och elbasen Höfner. Jag hade tidigare redan spelat in ungefär 32-34 minuter musik, så jag hade hunnit en bra bit på vägen. Jag satt och jobbade med låtar och inspelningar ända fram tills att min oäkta hälft kom hem från jobbet. 

På söndagen fortsatte jag med att skriva och spela in låtar efter att mitt arbetsrelaterade arbete var avklarat - tack och lov inte mycket kvar att göra nu innan det är dags för jullov - framåt kvällen började jag mixa ned allt material och bestämma i vilken ordning låtarna skall presenteras. Elva låtar, sammanlagt 62 minuter och det hela skall få heta "Rubber Heart" efter en av låtarna. Då krävs nu bara lite tid att ladda upp allt till Soundcloud, uppdatera hemsidan och förpesta tillvaron för bekanta med att göra dem uppmärksamma på att nu finns det nytt musikmaterial tillgängligt från herr Jakobsson. Nu är det bara "pissågeligg" kvar antar jag. 

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...