onsdag, april 15, 2020

SÅNGTEXTER 2020: ALLA MINA HJÄRTANS DAG


ALLA MINA HJÄRTANS DAG
14 februari 2020 (Björn Jakobsson)

Alla mina hjärtans dag
Det är alla mina hjärtans dag
den fjortonde i andra,
jag längs Ryggåsvägen vandra
och känner mig båd’ stark och svag
på Alla mina hjärtans dag

Mina hjärtan fortsätter slå
Tack och lov verkar det så
De har fått så många smällar
upplevt många solokvällar
men alla hjärtan slår samma slag
på Alla mina hjärtans dag

Träffa mig med din vassa pil
eller vill du vara mer subtil?
Vill du spränga eller karva
eller bara ondsint garva?
Vad kan bli ditt nästa drag
på Alla mina hjärtans dag?

Ett hjärta sprack i bitar utan att det hördes ett dugg
Var det bara jag som något märkte?
Nog fanns där sorg och pina, men inte ens ett snyft
hördes fast ett sprucket hjärta värkte.

Alla blommor och all söt choklad
kan vi lägga ut på entreprenad
”Valentine’s” är blott rotvälska
Snälla, låt oss bara älska
Det är bara mitt förslag
på Alla mina hjärtans dag

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...