torsdag, april 23, 2020

SÅNGTEXTER 2020: TRANSPLANTERA MIN SJÄL


TRANSPLANTERA MIN SJÄL
(Björn Jakobsson)               mars 2020 

                      Aldrig är vi nöjda över vad vi har
                      Vi tycker att allt vi har är en enda flopp
                      ingen verkar veta varför, ingen har något svar
                      varför vill män ha större bröst och kvinnor större snopp?
                     
                       De opererar sig och fettsuger sina lår
                      Förstorar och förminskar, vänder upp och ner
                    ingen verkar vara nöjd med färgen på sitt hår
                  men det enda jag vill ändra är nå’t som ingen ser

Jag vill bli av med min slitna själ och få en ny som inte är förstörd
Jag vill bli av med min ruttna själ och få en som inte är skakad och rörd
Men var får man tag på donatorer?
Du kan fråga alla mögliga doktorer.
Det kommer aldrig nå’nsin att sluta väl …
om jag vill transplantera min själ.

      När själen börjar knaka och vill falla isär
          hjälper varken tejp, spik eller silikon
         och hjärnan vill sprängas i bitar – ja så känns det ungefär
            Mitt inre snurrar runt i en spinnande tyfon

           Men det finns inga ingrepp som man kan ta till
           Det är därför jag brukar tänka så ibland
      Om förändra min själ är det som jag innerst inne vill
                 så får jag försöka fixa det på egen hand

Jag vill bli av med min slitna själ och få en ny som inte är förstörd
Jag vill bli av med min ruttna själ och få en som inte är skakad och rörd
Men var får man tag på donatorer?
Du kan fråga alla mögliga doktorer.
Det kommer aldrig nå’nsin att sluta väl …
om du vill transplantera din själ.

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...