måndag, april 20, 2020

SÅNGTEXTER 2020: KOM SÖTER SÖMN


KOM SÖTER SÖMN
(Björn Jakobsson) Februari 2020

Kom söter sömn och lycklig vila.
Kom nu och led mig bort på färden
för jag är trött på denna världen
dags att vidare få kila
Slut mina ögon
och bär mig bort

Kom söter sömn och sköna drömmar
Bland alla molnens friska pustar
finns alla mina ljuva lustar
som emot mig sakta strömmar
Slut mina ögon
och bär mig bort.

Kom söter sömn, kom glada minnen
från mitt förflutnas flydda dagar
jag är inte den som klagar
jag bara luftar mina sinnen
Slut mina ögon
och bär mig bort

Kom söter sömn, glöm verkligheten
låt fantasins glada kulörer
samlas i bjärta änglakörer
låt oss glömma hopplösheten
Slut mina ögon
och bär mig bort

Om jag nu får välja, så låt drömmarna vara
Det enda jag önskar är att få min slummer
Gärna heta erotiska drömmar underbara
som får mig att rodna som en hummer

Kom söter sömn, min själs siesta
Dagarna brukar mig alltid bränna
Lugn och ro jag nu vill känna
för det är det allra bästa.
Slut mina ögon
och bär mig bort

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...