onsdag, februari 15, 2006

FEM KONSTIGA OVANOR/EGENHETER ...

Jag blev utmanad av Wimsa att lista fem konstiga ovanor/egenheter för några dagar sedan, men har inte haft tid att fundera på vad jag skall skriva förrän nu. Frågan är om jag har några konstiga ovanor/egenheter? Jag är nog inte i stånd att själv se det konstiga eller egensinniga, eftersom jag är så van vid mina ovanor och ser dem som fullständigt normala. Men OK, jag gör ett försök:

1) JAG HAR EN FÖRMÅGA ATT GÅ TILL ÖVERDRIFT MED MINA INTRESSEN. INTRESSEN BLIR ALLTFÖR OFTA 'PASSIONER'
Utan tvivel är det så att när jag fått upp ögonen för något jag tycker är intressant så skaffar jag mig så mycket information om ämnet som det bara går att få tag på - detta dessutom på rekordtid. Detta har också gjort att jag har ganska stora kunskaper i de ämnen jag funnit intressanta under årens lopp.

2) JAG HAR ETT OTROLIGT ANEKDOT-MINNE
Visserligen har jag ett hönsminne som knappast ens duger att hålla ordning på de närmastes namn, men när det gäller intressanta anekdoter och historier jag läst och hört så fastnar de direkt i minnet - men var har jag nu lagt de där skoremmarna jag köpte för några dagar sedan ... ?

3) JAG FÖRHALAR
Stundtals har min förmåga att förhala olika beslut och olika saker jag skall göra gjort att jag hamnat i en otrolig tidsknipa - och jag lovar mig själv att nästa gång vara ute i god tid ... är jag då det? Nix! Ett av mina valspråk är: "Förhala idag! I morgon kan det vara för sent!". Ett annat är: "Varför göra idag vad som kan göras i morgon ...?".

4) Å ANDRA SIDAN ...
... får jag för mig att jag skall göra något speciellt, så gör jag det gärna på en gång. Jag kan påbörja ett stort nytt projekt sent på kvällen, fast jag egentligen borde gå och lägga mig, bara för att jag känner att jag vill genomföra projektet NU!

5) INGET LOKALSINNE WHATSOEVER!
Jag hittar inte. Även om det ser ut som om jag vet var jag är på väg, så är det bara en 'chimär' (för att använda ett sedan länge avlidet schlagerord) - jag irrar bara. Tur nog har jag lärt mig maskera irrandet genom att ha ett mycket målmedvetet ansiktsuttryck - men som sagt var ... jag har ingen aning om var jag är och vart jag är på väg ... HJÄLP MIG! :-S

Något vidare utmanande av fem nya personer blir det inte ... sådant är jag inte så road av, men vem som helst som vill kan känna sig allmänt utmanad om denne så önskar.

...

RIP Putte Wickman

4 kommentarer:

Munin Vargatik sa...

Men, jag behöver då inte känna mig utmanad..jag tror banne mig du fick med det mesta! Så himmelens olika är vi inte..särskilt det där med projekten.

Min mamma berättade just för mig att det var hemskt när jag skulle städa mitt rum, när jag var liten. Rörig var jag så det tog för det första en god stund innan jag gjorde det. Och när jag sedan började kunde det ta tre veckor innan det blev klart, bara för att jag kommit på nått superhäftigt nytt projekt med möblerna he he. Lite är det så fortfarande *hrmm* :)

Textmässigt ska vi inte ens tala om, gärna vid sängdax förståss...

Kram kram

Anonym sa...

Jag gick in på goggle och tittade var Husby ligger, och det ligger ju nästan mitt i Stockholm. Hoppas att ni vet att man inte kan leva på kärlek allena hi hi. Det är ett stort steg, som du tar och jag önskar dig verkligen all lycka. Det finns ett ordspråk
som heter: "Sittande fågel får inget, flygande får något". Hoppas att vi fortsätter att höras.
Stor kram från bigga

Anonym sa...

Detta tyder på en mycket god och balanserad självkännedom *imponerad*
Kram till Rulle från Black & Magic på 12 årsdagen!

Anonym sa...

Hmm, skulle detta kallas för "ovanor"? BeJi, älskling, du vet nog inte vad ordet "ovana" vill säga.:ds
Wimsa, du ska veta att BeJi är närmast perfekt: han har helt enkelt inga brister!:) Förutom kanske det att han fallit för en fallen ryska som mig!:D
Gomorronpussar på dig, älskling!:)

/seriefiguren :)

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...