söndag, februari 12, 2006

RULLE FYLLER 12 ÅR!


Nu vet jag inte det exakta födelsedatumet, men jag vet att det var någon gång i mitten av februari 1994 som Rulle föddes. Han föddes hos grannarna i lägenheten ovanför den jag bodde i och flyttade vid två månaders ålder till grannarna i lägenheten mittemot. Han blev redan från första början bästa polare med 'min' katt Alban som var ett år äldre. Tyvärr flyttade Rulles familj till Göteborg kort därefter, men de flyttade tillbaka till Luleå ett år senare. Då hade dottern i familjen blivit allergisk mot katter och modern tog med glädje hand om honom. När hon sedan flyttade till Hedenäset 1998 tog jag hand om Rulle - vilket inte var några besvär alls, eftersom han gick så bra ihop med Alban - och sedan dess har Rulle bott hos mig. Snart flyttar Rulle åter till min mor, eftersom han inte vill följa med när jag flyttar söderut. Inga problem för Rulle - han trivs bra bara det är någorlunda lugnt, han får mat och gos och det lär han utan tvivel få även i framtiden hos sin matte.

...


Vad jag ville komma till är att: Rulle fyller i dagarna 12 år, men han har kvar sin ungdoms hälsa och mjukhet och ser inte ut att vara en dag över fem år. Bilden jag lagt in i bloggen har jag tagit med kameran i min mobiltelefon och jag använder den som bakgrundsbild ... eftersom det är ett så fint motiv.

Grattis Rulle!

Gräddtårta med tonfisk och köttfärs är beställd hos Holms konditori.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nähä, då har man väl ingen chans att konkurrera ut Rulle i fråga om bakgrundsbilder.:s Och jag som trodde att Jag varit ett så fint motiv.:DS
Grattis till er, min(a) älskling(ar)!:D Och massor med varma kramar förstås, även om jag inte tror att Rulle skulle uppskatta denna gest.:):):)

/utröstad :d
P.S. gräddtårta med tonfisk och köttfärs!? Jag ryser... och det knappast av välbehag :ds

Anonym sa...

Vad är det jag läser?!
Flytta! Söderut!
Åh, vad härligt!
Hoppas verkligen att det blir precis lika bra som det tycks ha förutsättningar för att bli!
Verkligen kul!

Och en mobil därtil! Det är också kul. Men en himla massa pill för att komma på hur alla finesser funkar, antar jag.

i vilket fall som helst: lycka till med allt!!
=)

Anonym sa...

Grattis, Rulle! Hemligheten med att kunna leva så länge och ändå vara pigg lär jag inte få veta.
Min fasters Putte blev 17 år; det är rekord bland mina kattvänner.
Putte levde hälsosamt på en gård söder om Härnösand. En last hade han dock. Varje morgon då han kom in i köket satte han sig och tittade stint på ett visst överskåp. Faster suckade och sa: "Ja, det är bäst han får, för han ger sig inte." Så gav hon honom några ... OSTBÅGAR !!! Jag häpnade, men undrade försiktigt vem som först bjudit honom på ostbågarna... Faster fick plötsligt mycket annat att styra med :)
Kattvänliga kramar från Pova

Munin Vargatik sa...

GRATTIS LILLA RULLE!! Så fin som bara en katt kan vara! Idag får du två strömmingar istället för Husse :)

Kram från Tant Munin

Anonym sa...

Grattis och kram och klapp på ryggen till Rulle!
:)

Anonym sa...

Som kattälskare vill jag vara med och gratulera. Har inte hängt med så jag vet vart och när du flyttar, men att det är så nära din käresta som möjligt förstår jag. Gipset har de tagit bort he he. Det blev inte så farligt, då är det värre att jag skurit mig i fingret så det går dåligt att skriva.
Dansen väntar !
kramelikram bigga

Anonym sa...

Grattis Rulle! Och ha en härlig alla hjärtans dag hela gänget! Kram!

Johanna sa...

Härlig tårta till Rulle!

En sån ska mina bebisar också få...jag står i full färd med att göra barntårtor i form av nyckelpigor, fågelspindlar och nallebjörnar på en gräsäng till min rumskompis (hon som jag gnäller ihjäl mig på) två små flickor.

Jag blir så glad av ditt sätt att skriva om dig och Galina...det är inspirerande och värmande och så söt hon är och vad roligt att få se denna hemliga dam som är så duktig på att lämna kommentarer!

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...