tisdag, oktober 11, 2005

18 DAGAR KVAR…


Nu har jag också klistrat in en Windows Mediaspelare i min blogg, för att spela lite mer eller mindre trevlig bakgrundsmusik. Jag har inte brytt mig så mycket om det tidigare, eftersom jag helst använder Firefox när jag surfar, men jag har blivit nyfiken på hur det gick till att få den där bakgrundsmusiken i sin blogg – och när jag är nyfiken på något … ja, då går jag och ser efter.

Och vad blev resultatet, jo en blogg som i likhet med många andra inte kan hålla tyst – men det går ju att stänga av om man vill. Och egocentrerad som jag är, börjar jag med att lägga in egen musik i bakgrunden.

Tja, vad har jag gjort i övrigt idag? Jo, jag har återhämtat mig efter paltschwiimet i söndags (vilket i och för sig inte var så svårt eftersom jag har hög palttolerans … helt otroligt att inte Word protesterade mot ordet ”palttolerans”!!! … jag har läst ur en historiebok om WW2, som jag skall bluddra om på ett seminarium på torsdag … efter att folk var förbi och rensade ventilationen (och skitade ner väldigt – och dessutom glömde stänga min ytterdörr när de gick – hur slarvig får man egentligen vara?) för några dagar sedan har en massa damm blåst ut och ned på mitt badrumsgolv – så jag har sett det som lämpligt att påbörja en större rengöring av badrummet – lägenhetens hjärta. Inte särskilt spännande med andra ord … bara vanligt liv.

Nu höll jag naturligtvis på att glömma mitt kvällssamtal med min älskade Galina … en mycket trevlig kvällssyssla som alltid är dagens höjdpunkt – hur fantastisk dagen i övrigt än varit. Och har dagen någon gång gått i moll, så avslutas den alltid i dur.

Så nu är det dags att lämna sitt lilla datorhörn, ställa undan den stora handmålade benporslinskoppen som fram till för en liten stund sedan innehållit ångande hett Orange Jaïpur-te, och ställa tillbaka reklampennan från ett läroboksförlag i den fd Cappuccinoburken, numera pennställ, logga ur och stänga av datorn.


KOMMENTARER: 
HEJ! Jag vill oxå! Ja, ha bakgrundsmusik. Kan du SNÄLLA *blinkar nu med rådjursögonen* berätta hur man gör lite kort eller utförligt. Skulle bli så glad, å visst är det kul att göra någon annan glad. ;) Välkommen till min sida med! Fin å abitiös sida du har. Vi hörs snart då! :) / FoxyMissQueen 11 okt 01:59

Gomorron, älskling!:dJa, nu hör man ju din röst så fort man loggat in här, och hur trevligt är inte det!?:):):) Dessutom är det ju en sång tillägnat oss, bloggare, och hur många andra bloggar kan skryta med det!?:):):) Så var gärna så "egocentrerad" du vill, vi blir bara glada av det...:)Vet du vad städfascisten inom mig reagerat på?:) Att du har ventilationen fixat för ett par dagar sedan, men städar först NU!?:O:D:S Vad säger Rulle om din bristande städflit?:d Eller struntar han fullständigt i hur det är runtomkring honom, bara Du är hos honom?:) Där har vi då något gemensamt, Rulle och jag!:DJag har blivit smittad av dit tankesätt "tänk att Word inte protesterat!":) Skulle den protestera mot ordet "städflit"? Nej, jag skulle nog bli väldigt förvånad om den gjort det, för precis som du påpekar, "palttolerans" är bra konstigare uttryck! Fast "paltschwimm" är ännu konstigare ju...:) Roligt med konstiga ord... och med "konstiga människor", som från början förbryllar en...:) eller vad säger du?:dÖnskar dig en god tisdag, älskling! Och så hörs vi ikväll...:)/G.P.S. nedräkningen??? Och jag som trodde att Sveriges kosmonaut skulle heta Christer Fugle...-nånting!?:O:O:O:D / Galina 11 okt 07:17

Oj, vilken tur att inga elaka tjuvar upptäckte att din ytterdörr var öppen!Undrar just hur det varit med försäkringen i ett sånt fall.Hade en arbetskamrat som åkte bort och lämnade nyckeln till snälle gamle farbror bredvid för att han skulle vattna blommorna. Bara det att gubben hade en tjuvaktig son, som tog nyckeln och länsade arbetkamratens lägenhet.Det täckte INTE försäkringen. Hon hade ju själv lämnat nyckeln till grannen.Strange!För övrigt, alltid kul när folk "trillar dit" - musiken menar jag.=) / Aniara 11 okt 13:26

Hej vännen jag har varit skruttig och därför inte besökt dej.Min sjukdom är lik ms så i bland slår det sej på ögonen musklerna me dyrsel och svårt att se.Därför har jag varit på vilo läge .Men nu här igen,slut på friden.Jag har minsann en mediaspelare jag med men en tyst en.Jag har klarat det mesta i bloggandet men inte passar några länkar de bara försvinner när jag sparar.Dumma dumma den.Du och kärleken verkar må bra rätt åt er.kram / LillaTanta 11 okt 13:45

älskling, jag lyssnade ju på musiken igår kväll, men skrev kommentaren först i morse, så det blev som det blev.:)Har nyss kommit hem efter en känslosam dag, och är verkligen i stort behov av en kram, om än virtuell sådan, och en kopp av det där Orange Jaipur skulle säkerligen gör väl i denna stund... Nåja, jag får visst vänta med kramar fram till... ja, vad-det-nu-blir.:ds Ska åtminstone fixa en kopp thè då... Ooooh så fint det vore att få dricka det med dig...:) Jag älskar dig, BeJi...:) / Galina 11 okt 17:25

Du måste ju för böveln ha ett rent badrum när Galina Kulakova (?) kommer över. Det vet man ju hur temperamentsfulla ryskor är. Fördomar? Jag? Käft... Det kan sluta med *Slog ner en norrbottnisk skivnörd*.Jag förstår dig verkligen, BeJi. Att älska och att vara älskad är det bästa som finns, om vi bortser från Generalsnus för en stund.Allvarligt talat så verkar Galina vara en härlig kvinna. Så jag säger GRATTIS! Ha det bra, mannen. :-) / Robban 11 okt 20:11

Ahaa, efternamnet slutar med "ova". Sicken givande ledtråd. Tack, BeJi.Go´natt. ;-P / Robban 11 okt 21:00

Tack TACK! Vad snällt av dig! Ska ta tag i det där när jag känner mig lugn å harmonisk... Då får du kliva in å lyssna. / FoxyMissQueen 12 okt 00:12

Gomorron!:dFör att citera en annan bloggare: "i kompensation för att jag somnade så sent, vaknade jag jättetidigt".:s För en gångs skull är lillpojken stolt över sin mamma.:ds Här sitter han i soffan och "crunchar" i sig sina bärmusli tittandes på nyheterna... Mamma har ju slutat att bry sig om vad som försiggår runtom i världen, så han har övertagit nyhets-tittande och kommenternade.:d Och eftersom jag har gott om tid fram till att jag ska in och börja den dagliga få-upp-storebror-proceduren, tänkte jag att jag kunde ju hinna att skriva min 101-a kommentar hos dig.:):):) Måste ju hålla ett tryggt avstånd till närmaste konkurrenterna!:P:DJa, jag är på gott humör så här på morgonkvisten, dessutom ska jag snart få min dagliga dos av koffein, så livet ter sig tämligen ljust, trots att det fortfarande är mörkt därute i den stora världen...:)Önskar dig och Rulle en underbar onsdag, full av lugn och harmoni och kärlek.:) Jag älskar dig, BeJi... hmm... borde jag säga "jag älskar er" - alltså dig och Rulle?:):):)Återgäldar alla gårdagens kramar: kramelikramelikramelikramisar!:) Lägger till några pussar också: pusselipusselipusselipussisar!:d/flickvännen, som ser fram emot att leka ryska posten - med Dig, inte med Robban!:P:D / Galina 12 okt 06:24

Vad kul att höra din röst! Den passade med ansiktet! / Kär-Stin 12 okt 08:37

Sköööööönt att komma till en peron & se att han är så kär det får mg att mysa & minnas hur kär jag själv var för 6 år sedan. Men det låter ju som om jag inte är kär nu. Den där allra första förälskelsen har ju lagt sig men så kommer det ju en annan fas innan man tycker att kärlekkänslan har försvunnit & den känslan har jag än idag kvar. Jag älskar min man otroligt mycket.Så nu till det jag kom för att meddela. Min tid har blivit mindre så jag kommer vara borta tills tiden tillåter att komma på besök igen. Det är inte länge jag blir borta hoppas jag men ha det så bra sålänge Kramizz Fia. / Smultrondroppen 12 okt 09:41

hej tassar in hos hos dej och hittar en riktigt cool sida.lite bakrundsmusik ska jag lägga in oxå men det fixar jag sen./kram Mojan / 12 okt 10:01

Ok, This Is A Test To See How Many Friends You Have On The Internet !! It's Just A Test. Ok, Here Goes. Instantly, When You Receive This Page, You Must Send It To At Least 10 People, Including The Person Who Sent It To You. *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* You Have Just Been Hugged !! That's right, there's no getting out of it this time!! This is the start of a full-scale Hug O' War! So hug everyone you know!!! Hug your friends, your enemies, everyone!! With all the other forwards out there, I thought this would be a good one to start. The hug is my favorite sign of affection. It can mean so much, and many things at the same time. It can be a sign of love, friendship, comfort or anything. So here you go. All I can say it will do is brighten someone's day. I mean, we all need a hug once in a while. So send this on if you'd like, to anyone who may need a hug, send it back to whoever sent it to you, send it back to me!! Goodness knows, we could all Really use a hug sometimes. I hope you have a nice day!! BIG HUGS TO YOU!!!! / Wimsa 12 okt 13:12

Ok, This Is A Test To See How Many Friends You Have On The Internet !! It's Just A Test. Ok, Here Goes. Instantly, When You Receive This Page, You Must Send It To At Least 10 People, Including The Person Who Sent It To You. *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* *Hug* You Have Just Been Hugged !! That's right, there's no getting out of it this time!! This is the start of a full-scale Hug O' War! So hug everyone you know!!! Hug your friends, your enemies, everyone!! With all the other forwards out there, I thought this would be a good one to start. The hug is my favorite sign of affection. It can mean so much, and many things at the same time. It can be a sign of love, friendship, comfort or anything. So here you go. All I can say it will do is brighten someone's day. I mean, we all need a hug once in a while. So send this on if you'd like, to anyone who may need a hug, send it back to whoever sent it to you, send it back to me!! Goodness knows, we could all Really use a hug sometimes. I hope you have a nice day!! BIG HUGS TO YOU!!!! / Tanja 12 okt 18:32

Hej igen! Ser att mitt TACK meddelande inte kommit fram av nån anledning, men då säger jag tack igen iaf! Det jag ville fråga den här gången (ursäkta för jag stör igen) är att jag har lyckats installera den där media playern, vilket jag är j-vligt stolt över att jag klarade på en gång enligt anvisningar, MEN någonstans skulle det roliga ta slut... Vart hittar man musik som man ska ha på den där URL adressfältet? Kan man ta musik från sig egen dator, eller måste man hitta en webbplats? Och vart hittar man några bra sånna i så fall? Mao - vart hittar jag nån bra låt att lägga in om jag inte från min egen dator? Ha en trevlig kväll. Hoppas vi hörs igen. /Q / FoxyMissQueen 12 okt 21:02

Skam den som ger sig. Nu gick det bra att ta över Sonya. Med Mozilla och Windows media player. wow.Du har rätt, hon är verkligen bra och jag klagar alltid på textningen på nuvarande sångare. Man hör vad hon sjunger vilket är sällsynt. Det är oxå roligt att höra orkestern utan en massa pålagda sound.Tack Björn / Bigga 13 okt 08:58

Hej älskling :)Fick bara ett infall att komma till dig och säga att jag älskar dig.:) Ville inte ringa, för du sitter säkert och läser inför seminariet...:)Kramelikram och pusselipuss på dig.:) / Galina 13 okt 10:58

Te... det måste jag införskaffa. Det finns ju inget bättre än att skriva, höst ute och hett te... / Natricia 18 okt 09:06

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...