torsdag, oktober 27, 2005

OCH NU ÖVER TILL NÅGOT HELT ANNAT …


OK, eftersom den som har som plikt att skriva här inte har tid just nu, får väl jag göra ett litet inhopp – det är ju inte första gången … Fast jag får erkänna att det är med blandade känslor jag skriver här. För det första tycker jag inte om den här brumlådan som uppenbarligen kallas dator. Människor sitter alldeles för mycket och stirrar in i dessa apparater istället för att ägna sig åt saker som verkligen betyder något – t ex kelande och annat mysigt. Inte vet jag vad den här upphaussade nedräkningen gäller, och inte för att jag bryr mig, men den har haft en egendomlig effekt på Meeuuw (som han heter … jag vet att han kallar sig något annat i den här bloggen, men han heter Meeuuw!). Inte nog med att han har irrat runt och sett så där fånigt glad ut i fejset under en längre tid, han har dessutom varit oerhört aktiv och gjort en massa underliga saker. Inte ens när han var ordentligt sjuk under några dagar kunde han hålla sig i stillhet. Inte bra alls! Vad har man för nytta av en sjuk Meeuuw, när han inte ligger stilla och kan agera madrass när man vill vila och gosa? Nä, just det, ingen alls! Och nu när han har piggnat till är det ännu värre – nu är han nästan odrägligt aktiv och piggelin.

Det är något som inte står rätt till! Det är nästan så man tror att han har tagit någon typ av doping, för så här brukar han inte bete sig! Tror ni inte att jag säger åt honom då och då att ta det lugnt en stund och hålla på med mig en stund? Hela tiden får jag säga till honom, men så fort som jag lyckats få honom att sitta still, lagom den tid det tar för mig att sätta igång spinnandet (och alla som känner mig, VET vilket turbospinn jag har!) så är han på fötter igen och har susat iväg. Vore jag inte så väl uppfostrad skulle jag lägga kroktass för honom. Men man skall väl inte bita den hand som föder antar jag … men ibland är man verkligen frestad. På kvällarna lyckas man äntligen få honom att sitta ned (och till och med ligga ned ibland) så man kan mysa en stund. Varje kväll ringer i och för sig den där pratmojängen, och då tappar han all uppmärksamhet mot något annat än pratmojängen för en stund, men det gör inte så mycket … han ränner i alla fall inte omkring och gör mig nervös.

Nä, inte vet jag vad han har i kikarn, men något är det … och i väntan på svar får man ta sig lite kattgräs och chilla en smula.

/ Rulle – standin-skribent i ”Meeuuws Blåa Blogg”.


Kommentarer: 
Håller fullständigt med Rulle! Sätt dig ner och coola ner dig! ;)) / Jenny 27 okt 19:27

Hih.....Fia. / Smultrondroppen 27 okt 19:31

Ja, du Rulle, din Meeuuw har en märklig sorts "sjukdom". Tyvärr kan jag inte förklara för dig hur den är, för du har *host* inte riktigt förmåga att förstå. Nej, nej, inte för att du är katt, utan... nja, varför kan väl göra detsamma *visslar falskt*Visst finns det ett namn på "sjukdomen" men jag vet inte om "förälskelse" är ett ord du känner igen?Kanske går det upp ett litet ljus för dig i morgon kväll... det är typ da'n före da'n idag. Så det kommande dygnet kommer din Meeuuw att flänga omkring ännu mer, det 'fåniga leendet' vara klistrat i fejset på honom, du kanske tom måste säga till att du vill ha mat!!! Näe, det där sista tar jag tillbaka. Nog får du mat, alltid.Det vore mycket intressant om du, Rulle, kunde berätta om de dagar som kommer, och hur du upplevde dem. Undrar om du också kommer att gå omkring med ett 'fånigt leende' ;-)Allt gott till din Meeuuw, må han och ...... få ha det underbart.Gos och mys, kill under hakan och krafs i nacken till Rulle från Pova / 27 okt 20:10

Hallo Rulle! Min matte har tagit fram resväskan och då blev jag orolig och lade mig i den. Där fick jag inte vara men då satte jag mig på locket så hon inte kunde lägga i sina kläder. Va sa du! Sköter hon inte sina gaddar. Var fick du det ifrån. Hon som går så mycket till tandläkarn. Jag är så orolig för något är i görningen. MJAU, Lizzie / Bigga 27 okt 21:09

=) / Aniara 28 okt 02:23

Oh My God!!! / Kär-Stin 28 okt 11:00

Hi Rulle! Kli på dig, trevligt att råkas. Jag kan hälsa från Esmeralda, mycket söt och rar.Hälsa din Meeuuw att så där kan han inte hålla på...spänna av och spinna som en katt är mycket bättre. Det förståss, nu kom jag på att det är ju spinner han gör men på sitt eget vis.. / SMrld 28 okt 22:36

Skuttar runt till alla mina vänner för att önska en trevlig helg Hoppas allt är väl med dej och de dina.Jag ska nu hoppa i säng för att ha en mysig lördag i moegon hoppas du får det samma.kram och natti / LillaTanta 29 okt 01:21

H j ä l p!!!!!!!!!!!!Nu borde det ha smällt på riktigt!!!!!!!!!!!!!!!!!Lät det ka-bong och både svimmade????????Eller släppte sig Björnen av ren nervositet och Det Himmelska Ljuset Svimmade?Eller hade Einstein och Storebror uppfunnit snubbelapparat till gästen som försvann inför ögonen på Ljuset????Eller log de blott blygt mot varandra och allt sedan ordnade sig bra??????????Frågorna hopar sig! Ett litet, litet, tecken! Snälla!(((Kram Soulway))) / 29 okt 15:09

Jag ska berätta en sak för dig, Björn. Kontakter via "nätet" ger mig oftast inte ett skit. Du är ett undantag. Du ger ett sådant ödmjukt intryck att det är näst intill omöjligt att inte tycka om dig. Det jag uppskattar mest är att ödmjukheten inte är påklistrad utan kommer direkt från hjärtat.Tro mig, jag kan "läsa" människor.Jag hoppas att Galina och du får en trevlig sammankomst. Det är ni verkligen värda, ty bättre människor får man leta efter./ Robban 29 okt 22:14

Om du och Galina läser detta samtidigt slår jag två flugor i en smäll... Vidarebefordrar denna fina text:A Real Friend, Accepts you as you are. Believes in "you". Calls you just to say "HI". Doesn't give up on you. Envisions the whole of you (even the unfinished parts). Forgives your mistakes. Gives unconditionally. Helps you without asking. Invites you over. Just wants to "be" with you. Keeps you close at heart. Loves you for who you are. Makes a difference in your life. Never Judges. Offers support. Picks you up. Quiets your fears. Raises your spirits. Says nice things about you. Tells you the truth when you need to hear it. Understands you. Values you. Walks beside you. X-plains things you don't understand. Yells when you won't listen -and Zaps you back to reality. Remember, a friend will help you move. A Real Friend will help you move the Body! This Page Is Designed To help you Find Out How Many Online Friends You Have... And to make new online friends! Just forward this page to everyone you consider an online friend, or anyone you would like to have as an online friend... Then see how many you receive back.Kramar från nät-vännen Pova / 29 okt 23:20

Rulle ! Vi förstår dig precis ! Och har han dragit till Stockholm, eller nåt, typ? Träffat någon ? Vi vet hur det kan vara....vi var ensamma i en vecka nästan. Dom for till Paris, ajöss. Vår matte tror att du for på någon CD-Vinyl-mässa i Stockholm för att du är så¨himla snurrig på plattor, fast vi fattar ju att det är kärleken som drar...mest. Hälsa Meeuw när han dyker upp !PS våra mattar heter "Näää" och "Mrrr". Också ganska gulligt ! DS / Millroll 4 nov 00:53

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...