söndag, oktober 23, 2005

5 DAGAR KVAR …

Jag kan konstatera att min femte bloggarmånad (som började 15 oktober) har inletts med att jag fått 49 kommentarer, samtidigt som jag bara skrivit EN bloggpost!!! Jag har verkligen fått mer än vad jag har givit, så det är dags för en ny liten bloggpost.

De senaste dagarna har inte varit roliga alls, men nu är jag inte den typen av människa som skriver om elände, så därför har jag hållit käften – och avlämnat en och annan kommentar här och där. Jag har haft hög feber i flera dagar, men natten mot idag sjönk den. Så nu är jag i stort sett feberfri, men fullständigt mörbultad och urlakad av de senaste dagarnas feber. Jag har tvingats inse att jag vare sig hinner med eller orkar med det sista tentapluggandet inför onsdagens tenta, och tvingas prioritera bort den – har inte tid med den helt enkelt. Inget alltför tungt beslut, det viktigaste är att bli någorlunda frisk i slutet av den kommande veckan – åtminstone nog frisk att vara social och älskvärd. Det kommer trots allt fler tentatillfällen.
Ja, febern sjönk alltså i natt, och om jag förstått det rätt, så sjunker feber på olika sätt för olika människor. För en del sjunker den stillsamt och långsamt och för andra sjunker den desto kvickare och desto mer dramatiskt. När min feber sjunker gör den det blixtsnabbt. Jag vaknar alltid mitt i natten, med en snabb puls och är sk-tstressad. Jag hör min egen puls spela samba mot pannbenet samtidigt som jag aldrig är nog vaken att begripa vad som är på gång. Alltid lika obehagligt. Nu har dock febern sjunkit för denna gången (peppar, peppar), så nu gäller det bara att resten av kroppen börjar fungera som den ska. Då skall nog allt bli bra.

I morgon måste jag plåga mig ut i kylan (det är riktigt kallt och blåsigt ute) för att springa i tvättstugan. Det ser jag inte fram emot, men det måste ju göras. Nu orkar jag inte klottra mer i denna bloggpost.

Kommentarer: 
Stackare!Jobbigt, både med feber och att ha tvättstugan belägen så att det blir en hel expedition att ta sig dit!Skönt i vart fall att du är på bättringsvägen, vore väl skrutt om du inte vart frisk till det s t o r a besöket.Jösses vad alla kommer att gå och undra här uppe!Nyfikna i strutarna allihopa . . .Ok. Fortsätt att bättra på dig!!=) / Aniara 23 okt 21:57

Oj du måste ju säga till när du är så sjuk så i kan komma och tycka lite synd om dej .med honung hönsoppa och lite gotter.Men jag kan tycka synd om dej för tentan och tvättstugan när du inte är frisk än.Stackare som måste ta dej dit.Men vad kul det blir med rena klader.Jag kompenserade med lite positivt tänkande för att du inte skulle tycka för synd om dej själv för det är farligt det.kram forsätt med påkryningen / LillaTanta 23 okt 23:33

Gosemysebuse på Dej!Här var det ishalka när jag ranta över vägen för att få in blaskan! Och mörkt! Huuu...Men finns det bara små, små ljus att tända då är lyckan gjord och när du sedan vilar i ....voij, voij!Ha en bra vecka!!!!Kramar från Soulway - Ditt Eget Vindskydd i Livet;-) / Soulway 24 okt 07:23

Skönt att höra att du är frisk igen. Hoppas att pluggandet ordnar sig & att kroppen hämtar sig . Sj är jag dunder förkyld så det gör ont i lungorna när jag hostar. Knappt att jag får bort det som irriterar i halsen. Ha en underbar vecka. Kramizzar Fia. / Smultrondroppen 24 okt 10:20

Oj vilken fin bild. Soulway är en bättre konstnär än hon fattat själv. Dags för nobelpris snart tycker jag. Jag har varit i hennes hemtrakter i helgen, nästa gång kanske jag vågar hälsa på henne, om hon sköter pratandet, jag är ju norrlänning...hehe... Trist att höra att du varit så sjuk, det har varit så i den här familjen också, allt från diarre till lunginflammation. Jag har dock klarat mig underligt nog. Trist med tentan också, men du kan väl tenta av det senare?Hoppas att det ordnar sig. På onsdag åker jag, har inte riktigt förberett mig själv mentalt för kylan, men det blir väl som vanligt, skoteroverall det första jag gör, sedan en kopp kaffe med mamma...Kram på dig BeJi / Natricia 24 okt 12:18

Låter fint att du verkar må bättre .Rätt åt dej.kram / LillaTanta 24 okt 14:43

150 meter - bara!?Inte så bara, tycker jag.Själv har jag tvättstugan i ett annat hus, fast det är bara en trapp och så kanske tio meter.Fullt tillräckligt för att det skall bli bökigt när det är kallt om kvällarna och man är lite slö.Å andra sidan, en tvättmaskin får inte plats i badrummet här och dessutom skall ju tvätten torkas också.Och när allt är klart, är det bara att börja om igen.Ganska tröstlöst, tycker jag. / Aniara 24 okt 16:18

Gubben! Stackars dig klappar om och springer ner till 7-eleven och köper något du verkligen gillar! Vad sägs om en påse favoritgodis, en tidining och något att dricka?Kramar dig massor, men försiktigt så inte febern stiger igen! :) / Jenny 25 okt 19:36

Oj, det var verkligen en fin present av Soulway, må jag säga!:O :):):) Men jag skulle önska att hon också skulle ha skrivit en dikt till sin favoritkille.:):):):):):) Eller vad säger du?:dSjälv kom jag nu att tänka på några rader... hmm, det var nog Gejers dikt, om jag inte misstar mig:...Dagen sig sänker. Nattlig blir rymden.Snart blott de eviga stjärnor jag ser.Men jag ej klagar flyende dagen.Ej mig förfärar stundande natten.Ty av den kärlek, som går genom världen,föll och en strimma in i min själ... :)Älskling, jag tror bestämt att febern sjönk tack vare ditt eget vingskydds positiva energi som hon skickat via bilden.:):):)Soulway, vännen, TACK för bilden, och för den varma hälsningen i bloggen!:) Förlåt, det här borde väl egentligen skrivas i din blogg, men jag är bara på femminuters visit i bloggen; har massor att göra - och då menar jag MASSOR!:dsPussar och kramar! (och sedan får ni lista ut själva vem som får det första och vem som får det andra :d)/Galina 25 okt 20:53

*asg* Jag visste väl att du skulle gilla den. Du har god smak. Både när det gäller musik och damer.Stort lycka till med "dejten". It´s gonna be great. / Robban 26 okt 05:29

Nedräkningen fortsätter . . . ;-) / Aniara 26 okt 06:54

Jösses är inte den här nedräkningen klar ännu, tycker det gått massor av dagar ju! Nåja den som väntar...Skönt att du börjar friskna till iallafall, men tat lugnt...sån där hög feber är inget att leka med. Synd på tentan men vad gör man?? Tvättstugan har jag inga kommentarer till, min tvätt morrar ondskefullt åt mig fastän jag råkar ha den inpå mig :)Kramar i mängder från Hasafot! / Munin 26 okt 14:55

Krya på dig ! Är här som hastigast, men jag ser att du har fått ett fint deltagande redan och nu när febern går ner så hastigt är det dags att börja spisa plattor igen, men inte riktigt än....det där med sambatakter mot pannbenet skulle inte jag rekommendera. Bättre att ha i benen och i öronen. / Millroll 26 okt 20:09

så bra du verkar ha de iaf. Kram Agge / 27 okt 02:28

Hej Björn!Vad skönt att kunna läsa att du börjar bli frisk. Fast, det låter ju som du har haft en riktigt förjäklig förkylning. Huvva, det är sånt man inte önskar någon faktiskt. För det tar så på krafterna, och ibland tar det även sin lilla tid att återhämta sig till fullo även om man är "frisk" igen.Fast, jag såg först nu att du skrev detta den 23:de så förhoppningsvis är du på benen helt återställd idag. Och det kan ju behövas nu när vi fått vinter igen. Och mycket kom det på en gång, synd bara att dom har lovat plusgrader i morgon..så det är kanske idé att plocka fram gummistövlarna *S*Ha det nu iaf jättebra och allt annat sånt där trevöigt man kan önska varandar.Kram Mimmi / 27 okt 08:51

Erkänn att min space äger. *asg* / Robban 27 okt 17:45

Hej Björn!Nu håller jag alla tummar och tår för att du ska få en fin resa och att Du och Galina ska ha det Riktigt, Riktigt Trevligt Tillsammans!(((Massor av Varma Lyckönskningskramar från eran Vän Soulway))) / 27 okt 18:41

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...