torsdag, september 15, 2005

BLOGGEXTRA

Signaturmelodi: ”MUCHO GUSTO” med Percy Faiths orkester.

Presentatören Hugo Klot:
Välkommen till BLOGGEXTRA den 15 september. Idag skall vi naturligtvis följa resultatet av den tredje etappen av ”Björns Blåa Blogg”. Det är nu idag tre månader sedan Björns Blåa Blogg drog igång och vi har tidigare följt de två första etapperna med spänning. Vi skall innan vi går in på det aktuella resultatet även titta tillbaka och analysera de tidigare etapperna, och denna analys kommer att presenteras av reporter Vilgot Fridlund och bloggexpertkommentator Ernst Karlsson. Vi lämnar över till dem:

Vilgot Fridlund: Tack Hugo. Ja, utan tvivel har Björns Blåa Blogg – eller BBB som vi kallar den i fortsättningen för att spara tid – väckt ett stort intresse under de tre månader som den pågått. Vad säger du, Ernst? Finns det något särskilt som har väckt förvåning hos dig?
Ernst Karlsson: Jaaee det finns det apselut … det skulle i så fall vara de stora skiftningar som skett i placeringslistan mellan de olika etapperna, samtidigt som man kan studera de olika deltagarnas olika taktiker …
VF: Är det någon taktik som varit bättre än någon annan tycker du?
EK: Jaaee det tycker jag apselut … vilket man också kan se på det skiftande resultatet, men viktigast är ju att deltagarna har valt de taktiker som de själva anser vara bäst för dem.
VF: Tack Ernst. Vi ska ta och titta närmare på hur den första etappen 15 juni-14 juli avlöpte. Det var en stillsam start som inte väckte mycket uppmärksamhet … eller vad säger du?
EK: Jaaee det tycker jag apselut … snabbast ut ur startgrindarna var utan tvivel de rutinerade bloggarna Munin Vargatik och Anna Lys. Att de var de som tog täten från början var ju inte ett dugg överraskande. Det var en riktigt intressant och spännande holmgång under den första veckan. De låg och tjuvpassade på varandra utan att någon direkt ville dra ifrån i täten .. men då …
VF: Då kom den otippade Linda Natricia och kommenterade sig upp i täten, var det det du tänkte säga, Ernst?
EK: Jaaee det var det apselut … hon satte upp en sådan otrolig fart att ingen annan hann med. Och när första etappen var avklarad hade hon skrivit hela 30 kommentarer i BBB. Hon hade en imponerande ledning helt enkelt.
VF: Jag kan tillägga att hon ledde med hela tretton kommentarer i ett så tidigt skede före den väntade favoriten Munin Vargatik. Anna Lys kom på efterkälken lite efter sin snabba start …
EK: Jaaee det gjorde hon apselut … hon lär ha vallat fel helt enkelt. Att hon bara låg på sjätteplats efter första etappen var en missräkning … om man ser på hur förhandstipsen var.
VF: En bit efter Munin Vargatik låg Bloggiblogg-Jenny efter första etappen. Också det ett oväntat namn, eller vad tycker du Ernst?
EK: Jaaee det tycker jag apselut, men hon visade med sin imponerande idoghet och jämnhet att hon skulle bli att räkna med redan från början … och hon låg strax före påläggskalven Fatou Tonårsmorsa.
VF: Ja just det. Fatou som det varit mycket snack om i pressen … varför har hon inte hållit sig längre fram i BBB, Ernst?
EK: Jaaee jag tror nog apselut att det handlar om att hon vid sidan av BBB har varit aktiv i Gästboken, och eftersom dessa nedslag inte räknas i statistiken får hon lite sämre siffror.
VF: Hon är väl den som har den största hejaklacken?
EK: Jaaee det är hon apselut. Jag tror hon har över 50 000 fans på läktaren.
VF: 50 000! Inte illa alls! Toppkvartetten efter första etappen var alltså: 1) Natricia (i en stoooor ledning), 2) Munin, 3) Jenny, 4) Fatou. Vad säger du annars om starten?
EK: Jaaee ganska många bloggposter var det – hela 28 stycken om jag räknat rätt och antalet kommentarer var 97. Det ger alltså ett genomsnitt p…
VF: Ett genomsnitt på ungefär 3,5 kommentarer per bloggpost! Vad tycker du om den siffran? Är det ett godkänt resultat för första etappen, Ernst?
EK: Jaaee det tycker jag apselut. Man må tänka på att det var många täta bloggposter – och tänker man på det är 3,5 ett utmärkt resultat. Man må även tänka på att det är rena rama vansinnet att starta i ett högre tempo, eftersom det bara leder till skaderisker och att de kommenterar sig in i väggen.
VF: Vad kännetecknade den andra etappen 15 juli – 14 augusti?
EK: Jaaee den kännetecknades av att antalet bloggposter minskade samtidigt som antalet kommentarer ökade. Det var sjutton bloggposter och 106 kommentarer …
VF: En liten ökning alltså vad beträffar kommentarerna?
EK: Jaaee det var det apselut. Och eftersom det var färre bloggposter steg genomsnittet till 6,2 kommentarer per bloggpost.
VF: Hur gick det för Natricia som låg där långt framme i tätet? Drog hon inte ned på tempot ganska rejält?
EK: Jaaee det gjorde hon apselut. Men det är ju inte så konstigt. Man kan ju bara inte hålla det ofantliga tempot som hon satte upp i första etappen. Hon var tvungen att ta det lite lugnare helt enkelt.
VF: Drabbades hon av mjölksyra? Eller visste hon om vilken stor ledning hon hade och att hon hade råd att dra ned på tempot?
EK: Jaaee jag tror apselut att hennes tränare ropat ut antalet kommentarer till henne och hur långt bakom Munin låg.
VF: Men under andra etappen började några nya stjärnor kommentera sig allt längre upp i fältet. Soulways till exempel. Hon kom ju från ingenstans och hade ett imponerande tempo redan från andra etappens inledning.
EK: Jaaee fast helt oväntat tycker jag apselut inte att det var. Det är sant att hon inte hade kommenterat BBB tidigare, men hon hade stor erfarenhet vad beträffar bloggande och bloggkommenterande. Hon var dock den som bloggade mest under andra etappen, tillsammans med Robban Cooparn som var något av en slow starter under första etappen.
VF: Ja, den rutinerade mannen hade vi nästan väntat oss få se i det främsta ledet redan från start?
EK: Jaaee det tycker jag apselut, men nu kom han med en väldig fart under andra etappen istället. Det var bara Soulways som kommenterade mer. Man må dock tillägga att Soulways hastighet icke gick att jämföra med den otroliga hastighet Natricia satte upp i första etappen. Soulways stannade på 19 kommentarer i andra etappen – att jämföras med Natricias 30 i första.
VF: Något annat värt att nämna om andra etappen?
EK: Jaaee. Både Munin och Jenny tog det lite lugnare, Fatou lär ha fått krampkänningar och var tvungen att dra ned ordentligt på hastigheten och samtidigt kort före andra etappens slut kom ett nytt ansikte kommenterandes med en väldig brådska, Galina Lumen Coeli. Hon lyckades faktiskt på rekordtid frejdigt kommentera sig upp till en delad sjundeplats tillsammans med de alltid så jämna Pova och Wimsa. Men i täten låg fortfarande Natricia – tämligen ohotat måste tilläggas, för trots att hon dragit ned på tempot hade hon inte stannat helt. Hon bevakade sin ledning, och ledde vid andra etappens slut med hela tolv kommentarers marginal före Munin som fortfarande låg tvåa. Soulways kämpade på en bit bakom Munin efter att ha kommenterat sig förbi såväl den slitna sexan Fatou som Jenny och Robban som faktiskt delade fjärdeplatsen efter andra etappen.
VF: Alltså, resultatet efter etapp två: 1) Natricia, 2) Munin, 3) Soulways, delad fjärdeplats Jenny och Robban, 6) Fatou, och en trio som delade sjundeplatsen: Galina, Pova och Wimsa. På tiondeplatsen en hårt kämpades Anna Lys. Den tredje etappen 15 augusti – 15 september då som ledde fram till det aktuella resultatet som vi har framför oss. Vi kan börja med lite statistik. 15 bloggposter – alltså lite färre än tidigare, men hela 242 kommentarer – vilket är en otrolig ökning. Genomsnittet under etapp tre steg till ofattbara 16,1 kommentarer per bloggpost. Och om man slår ihop antalet kommentarerna och bloggposterna i alla etapper, kommer man fram till att 60 bloggposter skrivits och de har fått 445 kommentarer, vilket skulle ge vid handen ett totalt genomsnitt på 7,4 kommentarer per bloggpost! Har du något mer att säga om den tredje etappen, Ernst?
EK: Jaaee det har jag apselut. För nu började egendomliga saker och hända i startfältet. Längst fram i täten höll Munin och Natricia tämligen jämna steg, vilket gjorde att den fd lulebon inte kunde närma sig den ledande Natricia. Däremot hade Soulways satt upp farten ordentligt och inom kort hade Munin just Soulways flåsande bakom sig. Detta lär ha överraskat Munin, men trots att hon försökte öka tempot hade Soulways mer kommentarer i benen. Soulways kommenterade sig förbi Munin tämligen enkelt och satte fart mot Natricia i täten. Soulways hade samma tempo … ja till och med lite HÖGRE tempo än vad Natricia hade i första etappen. Soulways avslutade tredje etappen med hela 33 kommentarer. Som läget är nu har Soulways klar ryggkontakt med Natricia som verkar få äta upp sitt flitiga kommenterande i första etappen. Soulways närmar sig med stormsteg …
VF: … och kommer i så fall att gå upp i täten?
EK: Jaaee … eller rättare sagt Naaee. Det kan man apselut inte säga, för i slutet av augusti satte den målmedvetna utmanaren Galina igång med ett närmast vanvettigt kommenterande av gamla bloggar från första och andra etappen. När hon inledde den kommentars-rusningen hade hon redan kommenterat sig förbi de mer stillsamma Wimsa och Pova som hon tidigare delat sjundeplatsen med. Även publikfavoriten Fatou hade ingenting att sätta emot när Galina satte igång farten. På några få timmar kommenterade hon sig förbi Jenny, Robban och Munin. Och kort därefter kommenterade hon sig förbi både den snopna Soulways och Natricia som höll på att tappa hakan (och då kom nog även mjölksyran av bara farten) när hon fick se Galinas frenesi.
VF: Soulways kommenterade alltså 33 gånger, vilket måste anses vara en mycket hög siffra, men Galina kommenterade alltså ännu fler gånger under tredje etappen.
EK: Jaaee det måste man apselut säga. Hon kommenterade hela 72 gånger.
VF: SJUTTITVÅ GÅNGER?!!?! 72 kommentarer på en månad!?!?! Det kan bara inte vara möjligt! Stämmer verkligen de siffrorna? Det är ju nästan som när Bob Beamon hoppade 8,90 i OS i Mexico City 1968. Man tror bara inte på siffrorna!
EK: Jaaee det låter apselut otroligt, men det är sant. Hon har kommenterat 72 gånger under tredje etappen. Räknar man bort hennes superspurt i slutet av augusti då hon kommenterade kring 30 bloggar på en och samma kväll, så stannar hon likafullt på ca 40 kommentarer.
VF: Otroligt imponerande!
EK: Jaaee det tycker jag apselut.
VF: Men hur kan man orka med ett sådant frenetiskt kommenterande av BBB? Det är nästan så man misstänker doping eller nåt sånt. Vad tror du, Ernst?
EK: Jaaee det förstår jag apselut att du gör, och faktum är att hon är dopad.
VF: Vad säger du?! Nandrolon?
EK: Naaee apselut inte nandrolon … hon är legalt dopad … hon är helt enkelt otroligt upp över öronen förälskad. Den typen av proteinsyntesbaserad doping är helt och hållet enligt reglerna … och mycket effektiv som du märker. Hon har nu apselut en fullständigt ointaglig ledning. Hon leder med 29 kommentarers marginal före Natricia.
VF: Så man kan säga att spänningen är borta ur BBB?
EK: Naaee det tycker jag apselut inte man kan säga. Tvärtom har den nog aldrig varit mer spännande!

VF: Alltså … Topp Tio efter tredje etappen (förra etappens resultat inom parentes) lyder alltså sålunda:
1) 
Galina Lumen Coeli(7)
2) 
Linda Natricia (1)
3) 
Soulways (3)
4) 
Munin Vargatik (2)
5) 
Robban Cooparn Imaginos(4)
6) 
Bloggiblogg-Jenny (4)
7) 
Pova Norrköping(7)
8) 
Fatou Tonårsmorsa(6)
9) 
Anna Lys (10)
10) 
Wimsa (7)
Närmaste bubblarna och utmanarna är i tur och ordning: Lillatanta, Dolphin, Regnaska, Mimmi, Nitha, Smultrondroppen och Tanja Pärliz.
Och därmed tackar jag och min kollega Ernst Karlsson för oss och vi lämnar åter ordet till studion!

Grattis lilla bloggen på tremånadersdagen!

KOMMENTARER: 
Du är bara för härlig BeJi!! *tummen*Jag var inne här igår och läste lite, men jag hann aldrig kommentera något. Men en sak fastnade i skallen på mig, och jag känner att livet inte kan gå vidare förens jag har fått ur mig en sak..*S*..Detta med rakning alltså.. Jag kan inte förstå hur du kan tycka det är JOBBIGT? Inte heller förstår jag hur du kan tycka synd om oss tjejer som måste raka oss på fler ställen än ni.. ;-) För vad kan väl vara skönare än att tassa in i duschen/badet och få upp värmen i kroppen och tvåla in dom åderbråcksfulla benen med härlig lödder..för att sen njuta enormt av att känna den kalla vassa eggen trycka mot huden på benent..okej att man ibland slinter och vattnet färgas rödare än rött, och det svider utav h*vete ett tag..men det är det vet serru..för efteråt så är det bara sååå skönt att känna den mjuka, lena och hårfria huden mot fingrarna..Tills det börja klia och stubben kommer dagen efter och man måste börja om från början igen *S*Så...keep on shaveing BeJi.. ta det som en stunds meditation ;-)Ha det gott och jag hoppas att du och G förtfarande njuter av KABOOOMen *L* / Mimmi 15 sep 08:22

Hmmm ja det är ju tur, att Galina ligger före kan jag stå ut med, men de där rackarns Munin och Soulways.... jag ska nog komma på något sätt att slå dem. Nu på senaste tiden har jag ju använt mig av den ofrivilliga tekniken att låta msn skriva dubbla och tredubbla kommentarer. Men det fungerar ju bara ibland. Att det skulle vara just soulways och munin, två av mina absoluta favoriter i cyber hade man ju kunnat räkna ut, de har lika god smak som jag har. / Natricia 15 sep 08:37

Vilken tur då!!!Youve got tagged!See my space!Love LindaNatricia 15 sep 09:51

Skrattar så tårarna rinner! Du är sanslös Beji!!!! Synd att vi ligger så dåligt till på kloningsfronten!!!Kram från Trean Soulway(s) 15 sep 10:08

Jo, du finns också på min taggningslista men Linda måste ju alltid gå ett steg före!!!"You've been officially tagged. Stop by my site to see what it's about :) " SoulwayP.S.Ta det som en man och som en komplimang!!! Att du finns på våra resp listor. Måste tagga vidare nu! D.S. / Soulway 15 sep 10:12

Soulway, vännen, du har tagit orden ur munnen på mig: "skrattar så tårarna rinner!":d Vet du vad, BeJi, du har satsat på fel yrke, tror jag: när man åminns alla de tråkmånsar, som sitter i TV-studior och kommenterar idrottsevenemang så man håller på att somna, blir man ju irriterad över att inte det roligare folket släpps fram.:s Jag skulle inte ha något emot att låta t ex Killinggänget kommentera OS, det skulle nog bli en näradöupplevelse!:d Come on, Björn, byt till tv-kommentatorn!:d VF, EK och BT (artistnamnet BeJi-Treplektra - visst låter det fint!?:)) - det skulle vara trio det!!!Och att man sedan blir jämförd med självaste Bob Beamon...:o Jo, man tackar!:):):) Och javisst, DEN dopningen är det absolut (eller "apselut" :d) inget fel på!:dEehmm... plikten kallar: måste nu försvinna och gå och gosa en stund med andra snyggingar: de kysser mina händer (vilket ju du aldrig gör!:P:D) och säger att de har saknat mig och att jag inte får lämna dem.:):):) I love you, vännen!/Kramar från den stolta rekordinnehavare :dP.S. jag hoppas på att slå rekordet en gång till, när jag äntligen får mänskligare arbetstider :ds / Galina 15 sep 11:09

*LOL* * ROFL* *ASG*Grattis på tremånaderdagen *HIPP HIPP HURRA* från en något ringrostig Anna-Lys ;-) / 15 sep 15:39

Hmmm men man kanske kommer igen när man flöttat hiiiim igen ;-).. he he om inte annat så bidde det en till när nu kvantitet betyder så mycket.Kjamizzzzzz / Anna-Lys 15 sep 15:44

Ha ha ha det här var ju rikigt kul! Ja jag misstänker starkt att Galina är dopad ;)) / Jenny 15 sep 19:14

F-n då, man halkar efter, men så är det när man nästan är blockhalt efter allt travande här bloggarna hi hi. NÅ, kul presentation av födelsedagsbarnet (BBB) iallafall :) Grattis grattis! / Munin 15 sep 23:48

Ack ack, ja int' är det nån mening att ge sig in i den här striden inte.Får nog hålla mig still bak i klungan. / Aniara 16 sep 04:07

Neeeeej. Shit... Jag halkar ner i listan. *vill inte* Argh... *sliter mitt hår*Ja, ja... shit happens ;)Aha... du har alltså hört Sugababes förr (why am I not surprised). Det har inte jag. Men deras nya låt kommer som singel ca 26 september (om jag minns rätt). Men låten finns nu som bubblare, hitvarning mm. hos olika tv- och radioprogram. Mmm... nog är det en hitvarning allt.Kram / L / Wimsa 16 sep 08:42

mucho, muuuuucho gusto!:dhar nu läst om den här bloggposten, bara njuter av att läsa den.:):):)Ja, som du ser, hoppar jag hit till dig, när Herr Hannibal blir alldeles för underbar.:dsMassa kramar och pussar på dig, älskling!:)/ Galina 17 sep 23:09

Vem bryr sej! Finns annat att göra.Kram//Agge 22 sep 15:39

Sitter här mitt i natta och har ont i foten och skrattar så jag väcker min mäster....du ä då för tokig BeJi...så jättebra skrivet...du är en begåvning även på detta området...lite sent ute men grattis till de tre månaderna...kramiz//Nitha (som aldrig hade en chans mot bloggar-proffsen) ;)) 30 sep 03:11

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...