tisdag, september 06, 2005

HUR FÖLJA UPP EN KA-BOOOOM-BLOGG, LITE BANTNING AV SKIVSAMLING, FIREFOX OCH ”LILLA PRÄRIEVARG”.

Hur följer man upp en ”Ka-Boooom”-blogg? Det är nog ingen idé att ens försöka, så det här blir en bloggpost som är mer jordnära och kanske inte lika fokuserad i sitt innehåll. Jag är fortfarande strålande lycklig, men samtidigt har det infunnit sig ett slags lugn … jag vet inte om jag har vant mig eller vad det är frågan om. Jag är så glad över att Galina ville och vågade träda fram efter att jag hade publicerat ”Ka-Boooom”. Jag gav henne ett val, eftersom jag aldrig skrev hennes namn, och jag hade älskat henne lika mycket om hon valt att inte träda fram. Jag älskar att höra hennes glada, mjuka och ömsinta röst varje gång hon ringer till mig sent på kvällen för en liten pratstund som avslutas med att vi utbyter de ömmaste kärleksförklaringar. Jag älskar att läsa de fantastiska brev hon skriver till mig och jag älskar de söta vykort hon skickar till mig. Jag älskar henne så oerhört mycket, så fantastiskt mycket … orden räcker inte till för att beskriva det. Och Galina älskar mig … det är det som är så fantastiskt! Det är det som gör att jag ser ut som en glad byfåne i ansiktet när jag skriver detta :-D. Jag måste också tacka alla som kommenterat glatt och vänligt i den förra bloggposten. Det märks verkligen att det är riktiga vänner som jag har kommit i cyberkontakt med. Jag älskar er också, men inte fullt lika mycket … för då skulle det bli någon slags total systemkrasch i själen. Det finns gränser för vad en 30 år gammal processor klarar av :-S. :-)
Nå, vad har jag pysslat med då de senaste dagarna?

De senaste två dagarna har jag vid sidan av studier ägnat tiden åt att göra mig av med skivor.
Vavavavavava!?!?!?! Har kärleken fullständigt fått det att snurra till under pannloben på skivnörden?


Nej då. Det är något jag planerat att göra länge. Jag vet inte om ni kan bilda er en uppfattning om hur stor en samling på 5800 skivor egentligen är … och hur mycket den väger … och hur mycket plats den tar. Om ni inte kan det, kan jag tala om för er att den både väger och tar plats. Dessutom finns det så mycket sk-t i samlingen som jag inte längre är intresserad av, som inte har något samlarvärde och som bara fyller ut hyllorna. Så uppskattningsvis har jag nu rensat bort kring 1000 skivor. Bland det utrensade finns inte någonting av särskilt samlarvärde eller någonting sällsynt … så det är inga dyrgripar som ryker … bara lite ogräs i samlingen. Jag behövde dessutom utrymmet … ibland måste man helt enkelt rensa lite och jag har inga större problem att göra mig av med saker som jag inte längre har någon nytta av längre. Tvärtom, jag gör det med lättnad och varmt hjärta.


Tips till de som liksom jag är sur på tröga och osäkra Internet Explorer.


Jag har just testat webläsaren Mozilla Firefox och måste säga att det var en snabb rackare till webläsare … om man jämför med tröga Internet Explorer. Den laddade upp MSN:s tröga spaces-sidor utan några som helst bekymmer. OK, en del sidor går inte att öppna med Firefox, men med alla sidor som jag brukar besöka var det inga som helst problem. Dessutom lär den vara säkrare än IE, och det är ju ingen direkt nackdel – less på spyware som jag är. Som det ser ut nu kommer jag att fortsätta med Firefox – åtminstone tills vidare.


Vid sidan av lyckan och kärleken har jag känt mig lite trött i huvudet idag och lite småraspig i halsen. Kanske dags för en liten höstförkylning? Det är väl Munin som smittat mig … fast jag sa åt henne att hon inte fick!

KOMMENTARER: 
1000 skivor väck - det blir en stor lättnad för dig och bostaden. Rensa bör man göra ibland; för mig gäller det mest böcker. Enklast är att passa på när jag flyttar - men nu har jag tänkt bo kvar här tills de bär ut mig så jag får nog lägga upp en rensningsplan ;-)Glad byfåne :-)) Jomenvisst, är det inte underbart?Roligt att få vara med i din/er glädje. Generöst att släppa in mig/oss i din privata sfär. Tack!Glöm nu inte det där du skulle läsa/lära ... 500 sidor eller nå't sån't. Om/när du har tid, vore det kul att se litterturlistan över din historiekurs. Men bara om du känner för det.Kramar från Povasom ska prova Mozilla igen - har den men tyckte inte det var någon skillnad mot IE. / Pova 6 september 21:55

Din uppföljning är ju så perfekt. Jag blev nästan orolig med alla dina förbehåll och frågor. Fast när jag tänker efter så kan du ju sådant där på dina fem fingrar om hur man blandar i musiken. Efter KA-BOOOM passar det perfekt med en lugn blogg som låter oss veta att du inte är helt sinnesförvirrad och liknande..Och jag/ vi känner detsamma för dig Beji. Vi älskar också Dej forfarande fast inte lika mycket som förut nu när du är upptagen!!!;-)!!!Kramar från Soulway 6 september 22:09

Älskling, vad gäller mig, så älskar jag dig faktiskt ännu mer, kanske inte kvantitativt (för det är omöjligt att älska mer än jag redan gör :)), men kvalitativt: jag upptäcker varje dag nya sidor av dig, som gör att min respekt för dig och min kärlek till dig växer och blir allt djupare och starkare, och jag håller på att spricka av kärlek och lycka.:):):) Och även om jag inte riktigt vill erkänna det, så ser nog även jag ut som en byfåne i ansiktet, men jag är rädd att jag ser så ut hela tiden, inte bara just nu.:DSJag vill också tacka alla dina vänner, som jag hoppas blir mina vänner också.:) Tack för att ni älskar min BeJi!:) Och du, Soulway, du får mer än gärna älska honom precis lika mycket som förut, det gör inget, vännen, jag blir bara glad!:):):)Tack, min älskling, för att du kommit in i mitt liv och förändrat det på ett sådant fullständigt ofattbart sagolikt sätt! Jag älskar dig!:):):) / Galina 6 september 23:16

Gomorron älskling :)nu har jag suttit här i en halvtimme och försökt att både äta flingor, lyssna på nyheterna och titta på din blogg. Nä, det går inte, trots att vi, kvinnor, har rykte om oss att ha den där berömda simultanförmågan.:ds Tja, det kanske är den här kvinnan som inte har den, eller tillfälligt tappat bort den...:)Hoppas du mår bättre idag och att du orkar att vara med på föreläsningar.:) Vi hörs ikväll!:)Love you, vännen :) / Galina 7 september 07:37

Åh,här kommer nån som inte kände till nåt, men det är helt underbart ju!!! hörde förresten talas om nån artikel eller krönika i aftonbladet om kärlek el.dejting på internet...vet inte om ni faller under kategorin men den var visst lite provocerande...jag skulle vilja läsa den, veteran i internetkärleksom jag påstår mig vara...=)och så, vad schysst och roligt att du lägger upp dina låtar! Det är jätteskoj att få lyssna på och ger en härlig gladkänsla! / Regnaska 7 september 09:57

"Islam och Europa" - det är högintressant. Ja, de andra böckerna också. Men just den... läste om arabers/muslimers inflytande på europeisk kultur när de var herrar över nuvarande Spanien mm. Visste ju om det, men har inte tänkt så väldigt mycket på det.Lycka till med läsandet!Och VAD menar din älskade med 'hoppas du orkar gå på föreläsningarna' ? Är det förkylningen som är värre än vad jag fattat? Krya på dig!Go'nattkramPova 8 september 00:01

Go´morron läckerbiten!Jo, jag har varit till sjukan och blivit blodtransfuserad;-). Nä, så farligt är det inte. Jag har redan glömt de där myggorna. Livet rullar på och det är spännande att bara VARA här i skogen. Kolla in vindar och färger och..du anar inte. Vad säger Pova? Läser du någe intressant??? Kan du inte berätta???Hoppas allt är bra med min favoritkille!!!???Massor av kramar från Soulway 8 september 08:27

Ja dessa ljuva kärleksförklaringar vad vore livet utan dem? Blir varm i själen att läsa om era känslor för varandra!kram / Jenny 8 september 11:04

Jag blir bara så där fånigt glad, nästan så jag studsar där jag sitter på stolen, när jag läser dina ord om hur mycket du älskar G. Jag tillhör dom där som tappat tron på kärleken osv.. Men banne mig att jag känna ända hit genom skärmen hur äkta dina ord är! Och det gör mig så glad.. Och jag är så glad att ni två har hittat varandra!! Och du ska se att kärleken kommer att hålla dig frsik från Munins virus.. Trust me *S*Ha det bäst! Kramen Milla / Mimmi 8 september 11:56

haha, ja, vad gör en dag hit eller dit när det handlar om så magnifika händelser...om din mormor och morfar, jag vet att det kan vara så, men det var DEN generationen som kunde hitta kärlek i vänskap eller hålla kärleken levande, jag undrar om vi andra har samma förmåga. Jag vet inte varför min syn på kärlek är så krass, jag har bara lyckliga relationer i min familj,mina föräldrar är det största exemplet på det,mina morföräldrar är fnissigt gulliga,min farmor skötte min farfar dygnet runt flera år innan han dog...kanske tvivlar jag på min egen förmåga? men det är klart att kärlek finns och kan existera även nu, men är vi möjligen sämre på det än förut eller har vi fler valmöjligheter? strunt samma...du är kär och glad och såna funderingar existerar inte, och SKA inte existera...det är i kärleken som i ett skratt, bara ren lycka i stunden... / Regnaska 8 september 12:14

Ja, det går ju att skriva dina arbeten på datorer i skolan!:) Jag får väl helt enklet strunta i tråkiga föreläsningar och komma hit till datasalen och ägna mig åt en mycket roligare läsning!:d *hoppas att inga barn läser det här - vill ju inte sänka någons studieiver* :dsHar också prövat Mozilla, men inte sett nämnvärda skillnader. Fast det beror säkert på min dator (och jag vägrar fortfarande att avslöja hur gammal den är!:P:D). Ta det lugnt i kväll, och glöm inte hälsa Roger.:) Hörs vi inte ikväll, tar vi det med råga i morgon!:dÄlskar dig!:):):)/G. / Galina 8 september 12:16

oj, "skriva ut" skulle det vara - men vad spelar det för roll egentligen?:):):)Och eftersom jag ändå skriver en ny kommentar, så får jag väl ett legitimt skäl att säga "Jag älskar dig" en gång till.:dKram!:):):) / Galina 8 september 12:19

Åhh, vad härliga ni är! *L*Ha det godis, du och Galina, det är ni värda! :-)Kram Jenny / Psychojenny 8 september 13:43

Hej Björn = )Nu är det ett bra tag sen jag vart inne om din sida.. och tänkte att jag ska kika in och se om nått har hänt.. Ja jo jisses..*ler* Kärleken sprirar ser jag= ))Önskar er båda Lycka till och önskar er all lycka i livet!Hittade min kärlek med på nätet för 1½ år sen.. och jag älskar honom djupt. Det går faktiskt och underbart är det *S*Lämnar en kram till dig och tjejen din /Tanja 8 september 13:57

tack vännen...det känns redan bättre efter ett lååångt samtal med en gullig tjej jag känner...men att ingen bryr sig...det handlar nog inte så mycket om mig personligen som om livet i stort. det är för mycket som inte spelar nån roll...men det tar jag en annan dag...kram och god natt / Regnaska 8 september 22:42

.smyger mej tyst in för att ge dej en riktig godnatt kram och önskar dej en härlig morgondag. Läser och läser om all den kärlek du har just nu.Underbart.Min LILLAgubbe hela vinden full med Lp.Inte nog med det han samlar på biltidningar med.Får se hur länge taket håller det kan bli ett annat slags KA-BOMkram / LillaTanta 9 september 00:58

Go`morron Luleguld!Härligt att du gett den där omänskliga och kärlekslösa Überfüren sparken! Det är en riktigt otäck rackare!Men "han" brukar försvinna i kärlekens helande ljus!Kramar och en skön helg önskar Soulway 9 september 06:04


Ja kunde väl ge mig 17 på att du skulle locka ut mig ur skogen inom några fjuttiga timmar :) Du känner mig ganska bra vid det här laget. Jag tänkte BARA läsa lite så här på morgonkvisten...jag borde ha förstått ...:) Inte nog med alla goda ord, du la ut den där Lilla Prärievarg också bara för att verkligen stryka under att Munin inte KAN hålla sig från Spacet :) He he, närå men jag är glad att jag tog en "svängom" så här på morgonkvisten...förkylningen är värre igen så jag blev så himla glad om hjärtat. Dels över dina goda ord i min blogg, här och förståss över de sprudlande kärlekskvillret som står att finna här i den om än mer blå bloggen. Det är nästan så att det gamla läderhjärtat tenderar till att bli till silke istället :) Så glad blir jag!Oj, det blir ett långt svar...Rensning bland skivor är mycket bra. Jag har en back med skivor jag aldrig lyssnar på. De flesta är raspiga och repiga, men jag har några som är helt i skick och enligt någon för längesedan, samlarobjekt. Jag vet inte...men OM utifall att smaken skulle passa så...hojta! Det är Monica Thörnell, Frank Zappa och...hmm jag tror det var Creedence. Det är nog inte riktigt såna rariteter som du kanske vill ha men OM..så finns dom i den Real Vargalyan :))För övrigt så kommer jag att vissla förbi då och då, jag skrev mest mitt "Ajöken" för att OM jag försvinner så ska inte folk blir fundersamma. En del har varit jätteoroliga för mina led och förkylningsbravader. *harkel* jag smittas inte, ser du inte att jag har ett sånt där munskydd på mig, det är därför jag endast mummlar fram en kort kommentar :)Till skogs! Kramisar och lyckönskningar i mängderPå återseende! / Munin 9 september 10:49

älskling, sa jag verkligen "gonatt"? Och vem kan sova!?:DSPusspuss...:):):) / Galina 10 september 01:39

Tjena Björneman!Förlåt,jag vill inte vara tyken,men kan man verkligen ÄLSKA någon som man inte har träffat IRL? (Eller ni kanske har träffats redan?) Nåväl,min erfarenhet är i alla fall att dom jag har fallit för "URL" har jag också tyckt väldigt mycket om IRL.Så,din och Coljans prognos är god. :-)Ursäkta att jag lägger mig i ditt kärleksliv.Hört nya Rolling Stones? Riktigt bra,tycker jag.Ha en trevlig helg!Och Lycka Till med allt. / Robban 10 september 06:41

ja, Robban, tänk att man KAN göra det - man ska bara vara tillräckligt galen!:dÄlskling, här kommer dagens första "jag älskar dig!":):):)Vi hörs! / Galina 10 september 09:08

*he he* OK. :-D Jag trodde bara inte att BeJi var galen på det viset.Det visar ju bara än en gång hur lite man vet om personerna "på andra sidan skärmen".Det var bra att Koljan satte lite sprutt på BeJi. *ha ha*Jag ser fram emot att få höra en rapport om ert första IRL-möte.Själv har jag träffat fyra sajbertjejer IRL och aldrig blivit besviken.Det lovar väl gott för er? :-))Ta hand om varandra./Robban 10 september 10:49

Hmm... Den fungerar nu, det var faktiskt mitt fel för en gångs skull då det oftast är msn:s annars. / Natricia 10 september 13:38

"Love is in the Air . . ."Himla kul!!! / Aniara 10 september 15:37

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...