lördag, september 03, 2005

KA-BOOOOOOM!

”Det sa bara klick”, sade Tjabo när han kommenterade kärleken till sin Silvia. Jag trodde väl att det var så det skulle göra. Att det skulle säga ”klick”. Men det sa aldrig ”klick”. Kanske sade det någon gång ”fjutt”. Någon gång kom ett litet försynt ”puff” … som en billig nyårssmällare som skäms över sin futtighet. Men klickandet lyste med sin frånvaro … om nu klickande kan lysa med något? Kanske kom det ett lovande ”frrrrrrr….” någon gång – en känslomässig trumvirvel på den emotionella virvelkaggen, som skulle avslutas med ett våldsamt ”SPLASH” på kärlekens cymbal. Men detta väntade och efterlängtade ”SPLASH” kom aldrig … utan hela trumvirveln upplöstes i ett otillfredsställt västgötaklimax. Ibland ville man tolka de små tecknen på ett sådant sätt att de blev stora som hus, men det enda sättet det kunde göras på var att blåsa upp tecknen med tom emotionsfattig luft. Då kanske de blev stora … men tämligen tomma på något innehåll av värde. Och stack man hål på dem, så sprack de direkt … med tämligen sorgliga smällar. Inte något klickande alltså. Det var väl nästan som man trodde att det bara är för kungligheter som det säger ”klick” … vi vanliga dödliga får nöja oss med ”fjutt” och ”puff”.

Så trodde jag alltså.

Men nu vet jag att jag hade fel.

Det säger inte ”klick”.

Det säger KA-BOOOOOOM!

Inte bara en gång utan om och om igen.

KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! Som en jättelik emotionell stångjärnshammare som dundrar in sitt varma och underbara budskap med varje hjärtslag. Stångjärnshammaren slår in lycka i själen och hjärtat med en sådan våldsam frenesi att jag inte vet om jag skall skratta av glädje, gråta av lycka, be om nåd eller vad jag ska ta sig till. KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! En fantastisk smärta som löser upp alla tänkbara konturer och kantigheter i själen och jag njuter … och jag vill bara ha mer och mer och mer! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM! KA-BOOOOOOM!
Älskade!
Jag har fått se in i din själ.
Jag har fått se människan bakom fasaden.
Jag har fått se dina underbara bruna ögon.
Jag har fått se ditt mjuka leende.
Jag har fått höra din sköna röst.
Jag har fått höra dig säga de vackraste orden som finns.
Jag har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv!
Jag älskar dig!
KA-BOOOOOOM!

Nä, nu ska jag ta en kopp kaffe!
Sorry ... men jag kunde inte hålla mig längre.


KOMMENTARER: 
Hahaaahaaaaa....där satt den!!!Bejis egen fullpoängare!!!Hihiiihiii..Fy farao, vad det är spännande på nätet. Släng dej i väggen dumburk!!!Dostojevski. Shakspeare. Pavarotti. Demis Rossos och alla andra!!!Den norrländska björnen ryter fram sin kärlek. (Ja, jag vet att JAG BARA är ett vindskydd men det lär nästan behövas är jag rädd för!!!)Allt gott till det bultande hjärtat och de vackra bruna som väcker sådan låga!!!Kram Soulway som nog får ladda lite till inför nästa kärleksdikt!!! / Soulway 3 september 21:32

Som sagt:God bless internet. :-))Du är ganska lycklig just nu va? *he he*Det är du värd.Jag är bara lite orolig över hur det blir med inköpet av Back in Black nu.Du är väl inte en toffel,BJ? ;-PHa det gott. :-) / Robban 4 september 06:50

Jag gläds med dig :-)KA-BOOOOMA på, bara. Ljuvlig kärleksförklaring har då -förstås!- fått till...Välsignad vare Internet, som sagt.*undrar vem som blir nästa, nu är ni två par*Kraaaaaaaaaam från fruntimret Pova(skriver så för undvikande av missförstånd) / Pova 4 september 16:05

Vad fint du skrivit. Ha det gôtt Fia. / Smultrondroppen 4 september 19:35

Hi hi det här är ju helt underbart! :D Men har jag missat något!? Något som alla redan tycks veta!? Kramen Björnen / Jenny 4 september 19:54

Visst är det fascinerande hur våra öden påverkas, förändras och omformas av denna flyktiga icke-materia som kallas för Internet…Mindre än för tre månader sedan satt jag här hemma, ensam och uttråkad, och visste inte vad jag skulle göra med all den fritid jag plötsligt fått i överflöd. Skrivabstinensen hade satt sina klor i mig, men inlämningsuppgifter, uppsatser, gruppredovisningar och tentor fick vänta till hösten. Vänner från Filosofi Lounge var också borta. Brev var förbjudna för tillfället… Så vad skulle jag skriva? Det blev en blogg, om än ogärna i början… Dagböcker har aldrig varit min grej, jag saknar väl den där romantiska lynne som behövs för att nå någonvart i denna genre.:) Bloggandet skulle bara vara en liten oskyldig sommarflirt med skrivandet, en rolig tidsfördriv… Jag borde vetat bättre.:) Mina flirtar kan aldrig vara "oskyldiga": får jag ögonen upp för något/någon, kan jag knappast slita mig från objektet för mitt intresse.:dsSå nu sitter jag här och läser denna underbara blogg.:) Och tänker på hur olika vi, människor, uppfattar samma ord. Soulway, vännen, jag tycker att den norrländska Björn sjunger fram sin kärlek, med varmaste röst och med renaste stämma.:) Det beror kanhända på att det är mina bruna ögon som fått honom sjunga den…:) Fast det beror i ännu högre grad på att den där jättelika emotionella stångjärnshammare, som han skriver om, slår in en ofattbar lycka även i mitt hjärta.:):):) Fråga inte mig hur och när stångjärnhammaren hamnat här, ty detta hänt utan min vetskap.:) Men jag är lycklig, så lycklig att jag stundom inte vet om jag är kvar på jorden eller om jag redan flugit upp i den sjunde himlen.:):):)Älskade!Jag har fått se in i din själ.Jag har fått se människan bakom fasaden.Jag har fått se dina underbara (om än inte bruna :)) ögon.Jag har fått se ditt mjuka leende.Jag har fått höra din sköna röst.Jag har fått höra dig säga de vackraste orden som finns.Jag har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv.Jag älskar dig!KA_BOOOOOM!!!:):):)P.S. jag kunde inte heller hålla mig längre :d P.S.S. Pova, det är klart att Björn är värd all lycka i världen, så nu ska jag ringa honom och säga hur mycket jag älskar honom.:):):) / Galina 4 september 20:59

Älskling,ditt "jag älskar dig" får mig alltid att gråta av lycka...JAG ÄLSKAR DIG SÅ! / Galina 4 september 21:05

Åhhhhh......det är ju detta jag väntat på att få läsa. HÄFTIGT.....vet inte vad jag ska skriva. Du vet att jag är dålig på att skriva fint o vackert. Äntligen har du skrivet ner det som vi säkert många väntat på. Kramar till er båda//Yvonne Dolphin 4 september 22:08

Oj oj, det här slog bort det sista snoret ur mina bihålor...nästan så vårkänslorna börjar fladdra fast det är höst :) Men bara nästan, jag lugnar mig nog nått år eller två till hi hi! Fast nog är det härligt och jag glädjs för din skull! Kramar för dig och för lyckan / Munin 4 september 22:32

Kan bara instämma med de andra för alla ord är skrivna...men jag önskar er all lycka på jorden...har possitiv erfarenhet av kärlek via Internet ...sonen min har hämtat hem sin fästmö från Holland via ICQ och det är så bra såååå...Kramar till er båda//Nitha 4 september 23:59

Mmmm. Varm i hjärtat blev jag av att läsa detta.Kram! / Smrld 5 september 00:17

Jadå, Lumen Galina, jag känner mig liiite avundsjuk och kanske nyfiken också. Björn verkar vara så "seende" och är en så spännande personlighet!Allt gott till kärleksparet önskar Soulway (med alldeles rent hjärta)!!!Kramar och ryska pussar!!!//Soulway 5 september 06:28

Gomorron vännen :)jo, jag borde väl läsa något annat än din blogg, men kan ju inte hålla migt borta härifrån.:dsVillebara säga några ord om greven Oginsky och hans polonaise. Han var polack, som av ryska tsarpolisen blivit förvisad från Polen (som på den tiden varit del av det ryska imperiet). Det var då han skrev sin berömda polonaise, som har titel "Farväl fäderneslandet" och som är så hårresande sorgligt att jag gråter floder varenda gång jag hör den... Nu har det väl hänt för ett anta år sist, eftersom, som du alldeles rätt påpekat, hans namnär totalt okänt här i Sverige - inte ens proffsmusiker, som har förbluffande djupa kunskaper i klassisk musik, känner till hans namn! Men jag har för mig att man kan "googla upp" både greven och hans musik, det har i varje fall min kompis gjort, och hon tycker att det var den "blötaste" musik hon någonsin hört...:dMen nu hoppas jag att du ska vara en duktig pojke och läsa din historia; det blir ett läxförhör, ska du veta!:dÄlskar dig över allt annat...:):):)/hon med bruna ögon :d / Galina 5 september 10:12

Åhhhh så fint *kram till Er båda* kärlek är verkligen KABOOOM *tummen upp*AnnA / Anna Lys 5 september 11:39

Jag bara ler jag Björn.. Så HÄRLIGT för dig.. Nu ska jag vara tyst, för vad finns det att kommentera egentligen? Inget mer än att jag är så GLAD att KABOOOOMEN slog ner hos dig!! / Mimmi 5 september 12:15

Halloy vännen.första gången som jag använder detta uttryck VAD VAR DET JAG SA! Men det var ju till ett gott syfte.Det finns bara ett namn på denna åkomma KA-BOOOOOOM Färälskelse.Låter härligt.kraaaaaaaaaaaam / LillaTanta 5 september 15:42

Tryckfelsnisse var visst med förälskelse ska det ju stå / LillaTanta 5 september 15:43

Åh, vad härligt, plågsamt, underbart. Blir glad för din skull. Kramar / L / Wimsa 5 september 16:14

*åheeej" Klämmer in kommentar nr. 19::-)Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Pova 5 september 18:31

Då tar jag nummer 20...var tvungen och hit en gång till det är ju för härligt detta.......glömm inte bort oss andra bara , du vet vi står i kö och väntar på när nya skivan släpps ; ))tack för Televinken det var snällt av dej..: ))kram//Nitha 5 september 22:54

Gomorron Läckerbit (wrrrooarr!!!)Sv ti ko 1/a: Hoppas du också fick njuta av musiken. Kunde inte se reprisen men annars hade jag gärna kikat och kanske noterat namnet på "sångerna" osv. I mina öron lät de välbekanta. Du får mer än gärna "orda" i saken. Men VACKERT var det för att inte säga Kaboom Gudomligt!!!Sv ti ko 1/b: DET också!!!! Tur att du verkar ha kaffe hemma!!!;-)!!Allt gott till båda raringarna !!!!!!!(Glöm inte Rullepussen. DET där andra lägger vi på is -partnerbytet - med Rulle!)Kramar från Soulway 6 september 07:04

Oj!!Det här var starkt, kanske inte riktigt på samma sätt som min dikt, mer sådär riktigt vackert och romantiskt.Lycka till BeJi!Kram Linda Natricia 6 september 09:45

He he, hoppas du drömde gött :) Vet du jag blev lite full i fniss igår...jag var tvungen att köpa nya akvarieväxter. Gjorde så och när jag gick ut ur affärn slog det mig som en blixt...och jag föll i fnitter...jag hade ju köpt Cabomba-växter. Numer omdöpt till Kaabooomba :) Lattjo hur saker och ting liksom förföljer en, ja sånt som gripit tag i en menar jag. Jag ÄR verkligen gla för din skull och jag hoppas att det blir bra för er två även när den dagen kommer, när Kaaabooombet lagt sig till ett mindre drastiskt evenemang :) Mao Lycka till med framtiden..Ni två! :) / Hasafoten (bokstavligen hasa...) Munin 6 september 11:06

En annan sak!Du är riktigt bra på att skriva Björn, särskilt de senaste bloggarna har jag tänkt att här finns författartalang. Törs inte jämföra dig med någon du kanske blir stött, men det finns en del svenska som jag tänker på. / Natricia 6 september 19:36

Naturligtvis har du rätt!!! *klick* är kanske för de kungliga, men för oss vanliga lärare, tonårsmorsor what-ever- är det KAAAA-BOOOOOOOOM som gäller! Grattis! Kram & Trevlig helg!!! / Fatou 6 september 23:37

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...