söndag, augusti 21, 2005

FÖRB#%%#¤E BILL GATES!

Nå jo hej.
Det har inte blivit så mycket bloggande på ett tag (och det blev inte så mycket av den varan överhuvudtaget den här veckan) eftersom en hel del annat IRL-tjafs har smög sig på i början av veckan. Inget allvarligt eller särskilt spännande – bara tids- och energikrävande.
Jag hade en idé för en någorlunda intressant bloggpost, men en sak har retat mig så mycket i eftermiddag och i afton att jag knappt känner för att skriva alls. Ingen allvarlig, men dock MYCKET irriterande sak. Jag har ett par olika e-mailadresser och brukar ta hem min mail genom Outlook Express, men idag när jag gick in för att kolla min mail så var mina användarkonton borta. Outlook Express påstod att den inte kände till mina e-mailadresser – j-vla fräckhet! Alltså – jag kan fortfarande läsa min mail, men blir tvungen att gå in på respektive hemsida (bl a Bredbandsbolagets) för att kolla mailen. Det gör väl i och för sig inte så mycket, även om det är lite jobbigare. Det trista är att jag tappat all min mail som fanns i min Outlook Express-inbox, sedan jag ordnade ny dator för en dryg månad sedan – ytterst irriterande. Jag skulle ha kopierat över mailen till något Word-dokument eller skrivit ut de viktigare mailen. Nu är de borta. All gone. Jag har letat och letat på min dator, men hittar dem ingenstans. Synd, för jag hade några mail där som jag gärna sparat. Eftersom jag hade sparat en back-up över alla kontakters e-mailadresser, så är det bara ett fåtal adresser som jag tappat … men det skall väl förhoppningsvis inte bli alltför knepigt att hitta dem igen. Men det grämer mig som sagt att jag tappat några juveler till mail, eftersom jag dumt nog inte hade någon form av back-up för dessa. Dessutom vet jag inte om jag törs lita på Outlook Express i fortsättningen … mycket tveksamt.


Förb#%%#¤e Bill Gates!

Nå, allt är inte bara gnissel och bläää idag. Egentligen har det varit en mycket fin och spännande dag, även om detta e-poststrul varit en nagel i ögat. Nå, det är bara att ta nya tag och se framtiden an. Förmodligen skriver jag min ’egentliga’ blogg (som skulle handla om musik – i Bloggportalen finns denna blogg med bland musikbloggarna, men den har väl inte alltid gjort skäl för den benämningen) i morgon.

Man kanske skulle avsluta kvällen med lite musik?

Hade jag någon Alice Cooper-platta (;-D) skulle stilen nog passa mitt för aftonen lite taggiga humör (återigen förb#%%#¤e Bill Gates och förb#%%#¤e Microsoft!!!), men det kanske är skönare för själen att ploppa in Allegris Miserere i CD-spelaren.
G’afton.


KOMMENTARER: 
Jobbigt.Sånt där blir man minst sagt frustrerad av.Men du överlever detta,BJ :-)Alice Coopers senaste är ganska bra, faktiskt.Liket lever :-DKolla,inte ett ord om AC/DC nämnde jag i dag.Det kanske kan glädja någon av dina bloggkamrater *asg*En BRA arbetsvecka önskar jag dig. / Robban 21 augusti 22:25

Detta låter oroväckande. Jag använder också Outlook Express, och sparar en hel del e-post, åtminstone ett tag. Har aldrig fattat hur mycket utrymme man har. Jag tar ju ner e-posten till min dator, eller? OE envisas och tjatar om att få komprimera min e-post, vilket jag inte tycker behövs för HD:n är Giga-stor.Jag måste ha missuppfattat en del. Nu är jag för trött för att förklara ens...har just varit på fest. Ja, samma som du, du var visst hedersgäst!Gääääsp.Go'natt! / Pova 21 augusti 22:40

Halloy det är lillatanta på besök.Ja jag har varit så skruttig i kroppen att jag inte riktigt orkat skutta runt hos er bloggare.Men i dag är jag här,Du har en bild i mitt fotoalbum att hämta om du vill.Du ta och cola ner dej med musik.Finns inget jag kan bli mer arg på än datorer.Tur Gubben min är datatekniker och räddar mej innan jag hoppar jämnfota i blandkram / Lillatanta 21 augusti 23:11

LOL! Förlåt, vännen, att jag garvar åt din olycka, men den har fört med sig något gott också: nu är vi minst två som hatar Bill Gates!:D Jag har ju också tappat bort en hel del brev i kraschen förrigår.:(*hatar Bill med varenda lilla cell i min kropp*Gud välsigne dig, Beji, för dina ord var som balsam på min trötta själ.:):):)Så nu kan jag gå och lägga mig med gott samvete och lättat hjärta!:DKraaaaam på dig, vännen :) / Galina 21 augusti 23:57

P.S. Robban, jag är så trött att jag låter dig andas fritt för ikväll... men tro inte att dina ord förblir emotsagda alltför länge!:p:d / Galina 21 augusti 23:58

Skönt att vi är överens på Neil! Det hade jag väntat mig, och vart riktigt förvånad över att du inte svarat på honom. Man kan inte vara din sort utan att gilla Neil tänker jag. Och spelar du som Cash då gillar jag ditt spel. Han är skön...Jag ska skriva mer musik... det finns så mycket, och jag har lyssnat på så mycket, kom på att jag helt glömt Pink Floyd till exempel....... Och Bill Gates, jag använder inte mitt outlook, det kanske är tur... Men attans om något skulle hända med hotmailen, det vore total katastrof. Eller spacet för den delen. Måste kopiera alla adresser nu. / Natricia 22 augusti 10:32

Jag tackar allra ödmjukast för komplimangen.Börjar nästan tro att dom är hyfsade :-) / Robban 22 augusti 19:54

nå, har du hittat dina "kronjuveler"?:):s Äsch, snart börjar jag svära...:/ / Galina 26 augusti 23:38

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...