fredag, augusti 12, 2005

SMÅTT OCH GOTT (PÅ ENGELSKA: SMUT AND GUT)

Det blir inga djupare tankar i kväll och heller ingen lång blogg, utan bara lite kortfattade betraktelser.

Det torde väl ha framgått vid det här laget, men jag överlevde nattskiftet utan några större problem. Men det kändes konstigt att gå hem från arbetet, trycka igång TV:n och se morgonsändningarna och äta frukost. Lite omvänt, minst sagt. Jag somnade (vilket inte var meningen) kl 11:30, dvs en halvtimme innan jag skulle springa i tvättstugan och vaknade en halvtimme senare och kände mig riktigt virrig och sömndrucken. Men den där halvtimmen sömn måste ha varit högkvalitativ eftersom jag piggnade till fram på eftermiddagen och gick och lade mig ”vanlig” tid i går kväll utan att vara alltför genomtrött. Nattsömnen var väl lite orolig och inte av bästa kvalitet – berodde dock inte alltför mycket på mina tillfälliga icke-sömnvanor utan hade andra orsaker, men sömnen stabiliserar sig nog under helgen – som är ledig (har jag bestämt!) OCH skall vara social (har jag också bestämt!).

Charlie Norman – svensk Boogie Woogies allra främste utövare sedan tidigt 40-tal – har avlidit. Inte så oväntat eftersom jag visste att han var svårt sjuk, men likafullt en stor förlust för det svenska kulturlivet. Jag håller på att planera min andra hemsida om 78-varvare och det är helt klart att jag kommer att skriva om honom och hans ökända skiva ”Anitra’s Dance Boogie” där. Historien om rabaldret kring den skivan är för bra för att inte berättas, men det dröjer nog några dagar innan jag lägger ut den, eftersom jag måste välja ut vilka andra skivor jag vill skriva om där. Dessutom håller jag på att arbeta vidare med att utöka min hemsida om CD:ar ur min samling. Men när det är så dags kommer Charles att finnas med på min hemsida. Vila i frid.

Apropå skivsamlingen, så kollade jag igenom min s.k. inköpsstatistik (lite statistiknörd är jag allt) och konstaterade att det egentligen varit ett ganska dåligt skivår så här långt. Jag har egentligen skrivit mer om skivor än varit på fisketur efter nya. Det beror dock inte bara på allmän tidsbrist … jag brukar ta mig tid, när det gäller skivfiske … men av någon anledning har annat pyssel hamnat i förgrunden under de senaste månaderna. Undrar just vad …


KOMMENTARER: 
Gomorron Beji!Du måste berätta om det sociala livet sedan??!!! Apropå social. Jag tog bort blaffan ur pussen, just för att vara lite mer städat social???Och så funderade jag senare om det inte lite blev som Chopins sorgemarsch och joddel på det när man såg till gårdagens helhet!!Allt gott till Lule hälsar Soulway med ett fyrfaldigt Salve!!;-) / Soulway 13 augusti 08:42

Hej Björn!Ville bara lämna av en liten morgon hälsning & visa att jag har varit här o snokat lite :) Jag fick ju helt plötsligt en massa intressanta bloggar att läsa i efter att ha få äran att få bosätta mig inne hos er i vargalyan. Ha en kanonfin dag!! //Camilla 13 augusti 11:05

Vilken tur att jag inte väckte dej i går,Jag hoppas att du kommer i ordning med sömnen i helgeFör långa härliga bloggar,från dej vill vi ha.Jag gör reklam för mina flickors bloggar i dag,gå gärna dit och hälsa på då blir de jätte glada, jag lovar att det är värt ett besökkram / Lillatanta 13 augusti 15:13

Sv ti ko:Hahaaaaa..den var bra Beji! Nä, jag är född i skogen som Romulus och Remus och där har jag alltid varit. Skogen och djuren är mina föräldrar så det sociala livet är nog lite eftersattt...yyyyyyyylllll. Snart fullmåne!!! Tack för dina fina ord som bryter tystnaden i skogen så välbehövligt. Och tack för det extra motionspassat. Tror jag fått tvättbräda på köpet!!!;-) DET BÄSTA till dig idag!!! VIVA! / Soulway 13 augusti 19:44

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...