onsdag, augusti 10, 2005

OPERATION (MISSLYCKAD) DYGNSVÄNDNING.

Eftersom MSN roade sig med att fimpa min nya bloggpost när jag skulle publicera den så får jag försöka återskapa den ur minnet igen. Nu skriver jag dock i Word och kopierar över sedan. Jäkla MSN!
Om några timmar skall jag jobba nattskift för första gången i livet, och jag försökte natten till idag vända på dygnet lite i förväg … så att det skulle bli lite lättare att jobba.
Jag satte mig på kvällen och började jobba med min ”egentliga” hemsida, som tyvärr hamnat lite i skymundan sedan jag började blogga … inte så konstigt, eftersom det är mycket enklare och mindre arbetsamt att blogga. Dessutom har jag inte uppdaterat min hemsida sedan min gamla dator gick till de sälla jaktmarkerna för nästan en månad sedan, men jag trodde att ny dator, nytt operativsystem och hela faderullan skulle förenkla hemsidepysslandet, men jag tyckte att jag fick ändra om och om igen för att få det som jag ville. Vid tvåtiden (efter fem timmars donande) var jag färdig med hemsidan tills nästa uppdatering. Då kände jag mig ganska färdig på alla möjliga sätt.
Ihärdig som jag var satte jag mig och spelade flipperspel på min dator och sedan blev det lite ”Spindelharpan” – men patiens är inget bra alternativ när hjärnan känns som potatismos.
Kvart i tre loggade jag (utan större hopp) in på Messenger … och VOILA! Min cybervän långt bort i öster var inloggad, så då blev det ungefär en timmes chattande. Jag kan inte komma ifrån att jag tycker att det är ganska fränt att vi kunde föra en realtidskommunikation trots att det är natt för mig och dag för henne. Jorden är nog trots allt rund. Hon kunde inte låta bli att skratta när jag berättade om anledningen till att jag var uppe så sent … eller tidigt. Själv var jag nog 50% ansträngt charmig och 50% i koma, men hon hade turligt nog all förståelse för det.
Vid fyratiden gav jag upp och stängde av datorn och kröp till kojs. Jag hade tänkt sova fram till kl. 12.00 eller eventuellt längre, men jag vaknade kl 8.00 och kunde inte somna om, så det var lika bra att stiga upp. Jag tänkte att jag eventuellt kunde sova lite i eftermiddag … men så blev det inte.
Jag lär nog vara halvdöd i morgon bitti!


KOMMENTARER: 
Jag ska hålla tummarna (medan jag sover)för att du kan hålla dig vaken!!! Hoppas inte ditt jobb är för krävande!!! Kramar SoulwayP.S. Ibland när jag bloggar och ngt "försvinner" så brukar jag försöka klicka bakåt, bakåt, bakåt och ibland har jag fått tag i det manus jag sökt och kunna "post it" igen. / Soulway 10 augusti 21:08

Soulway, det där med att klicka bakåt funkar ju aldrig...:s Inte på min konstiga dator i alla fall. Fast i och för sig, det låter som att jag inte är ensam om att ha problem - även om jag är ensam om att skrika mig hes om att jag hatar allt vad datorer heter... även om jag hänger framför den dag som natt.:dsHeliga källan, vad i hela friden ska du göra på natten!?:O Du är väl lärare!?:ds Well, tufft är det med nattskift, det vet jag väl...:s Men du är ju uuuung ju, vännen, så du kommer att överleva.:):):) Ha det bäst!:) / Galina 11 augusti 00:01

Ja, det är bedrövligt när man skrivit en hel hanger å så bara försvinner det i tomma intet *grr*... Jag har notepaden som mitt hjälpmedel, den har räddat mig mer än en gång från bedrövelsen (det kostade mig ganska många "missar" innan det liksom automatiserades; att starta Notepad samtidigt som jag gör uppdateringar av olika slag på näter *ler*.)Jaså, Douglas Adams fan du med? Kul!Så, genast dyker frågan up: Vilken bok gillar du bäst?Må bäst och god natt! /Mia / Shylark 11 augusti 02:07

Svar till kommentar:Bra att du höll dig vaken! Men det som slår mig när jag läser om dina mödor är: VÄRLDEN ÄR GALEN!!!!Hoppas du kan snurra din tillvaro någorlunda efterMadmans tidtabeller och får massor av norrländskt friskt syre i ditt vara!!!Allt gott hälsar Soulway 11 augusti 07:55

skönt att höra att du har överlevt!:d Och dessutom tagit ett morgonbad?:) Fast vet du vad, du borde faktiskt ta ett par timmar och sova nu på förmiddagen, för det blir annars väldigt jobbigt framåt kvällen, det kan jag lova dig.:sP.S. håller med: Nora Jones är så nära ett kvinnligt ideal som det bara går (my number one är ändå Rafales Madonna :))! Du har en utsökt smak, du...:):):) / Galina 11 augusti 08:51

ANGÅENDE FÖRSVINNANDE TEXTER OCH BACK-BACK-METODENTill alla vetgirigaMiN text försvann (IDAG) och lämnades kvar med ett litet i när det blev publicerat. Då gjorde jag back, back, metoden och när jag återfann HELA texten publicerade jag den igen.Har sparat båda posterna som pedagogiskt exempel på back-back-metodens förträfflighet!!!!Kramar från Soulway / 11 augusti 09:48

har också kommit på att den "riktiga" hemsidan blir lidande när man börjar blogga!! Det blir liksom ett beroende! / Tina 11 augusti 10:52

hmm... har ingen hemsida, varken "riktig" eller "imaginär"; vet ju inte ens hur man blir kvitt bloggmissbruket!:ds Och snart börjar skolan...:s:s:sSoulway, det kanske beror på att min dator är nästan lika gammal och sliten och nyckfull som dess ägare, men den envisas med att hålla de slukade texterna i sin bottenlösa mage...:/ Å andra sidan, jag sörjer inte när mina texter försvinner. Visst blir jag rasande och sänder mina heta böner uppåt himlen, där jag ber alla makter i universum att förpesta Bill Gates' resterande dagar på jorden, men sedan blir jag lugn och lycklig igen.:):):)Har ju mottot: "dixi et animam levavi" - jag har sagt och därmed lättat min själ. Alltså, får jag utlopp åt det jag har på hjärtat, kvittar det om det når andras bildskärmar eller inte. Om jag tycker att jag ABSOLUT måste få göra min röst hörd, skriver jag en gång till... och en gång till, om det behövs.:ds Fast jag ska nog börja göra som BJ, d v s skriva i Word för att sedan klistra in...Heliga källan, tack för ditt svar.:) Även om jag fortfarande inte fattar hur du hamnat där du hamnat.:d Men det behöver du inte svara på, om du inte vill.:) (Har jag bekänt att jag är VÄLDIGT nyfiken?:DS)...Ser fram emot en grundlig undersökning av din blogg, för du har ju en massa länkar och listor och... ja, mycket vatten i källan, kort sagt.:) Ska kanske skriva ett par kommentarer senare.:)Ciao, ragazzo!:d / Galina 11 augusti 12:46

Min "riktiga" sida blir också väldigt bortglömd nu när jag har bloggen. Ang. dina "vända-dygnet-bekymmer" så känner jag igen mig. Kämpade i flera år för att lära mig stiga upp tidigt. Nu ska jag helt plötsligt sova länge.... Går inge bra alls... / L / Wimsa 11 augusti 13:06

Hmmm.. en till som fallit för chatdemonen...hehe..Tack BeJi för din vänliga kommentar, den värmde verkligen. Hoppas du får lite sömn trots allt inatt :)Kram / Natricia 11 augusti 18:58

aaaaaahhh, Kipling!:OMen man ska iväg - NU...:sRikki-tikki-tavi får vänta.:):):)Kram!:) / Galina 12 augusti 07:18

Dygnsytm är ett kapitel för sig *suck* Jag har ingen.Glad att du tycker om den lilla "stampen" - jag envisas med att använda det ordet istf märke el dyl. Men inte är det en siames?!? Huvudet är runt, ögonen också, öronen har vanlig-bondkatt- (=den äkta, riktiga katten för mig)utseende. Siameser har smalare huvud, sneda ögon och längre, smalare(?) öron. Du fick just den pga blå bakgrund :-) & den andra katten är mörkare - passar bättre till Bigga vars katt är svart/vit. Gentlekatten Rulle är absolut ljusare.Jaså, det var så du fixade din hemsida! Jo, jag kämpar gärna så jag lär mig hur det fungerar. Mest är det logik, förutom ren inlärning, eller hur? Vill också ha en helt egen hemsida, inte efter någon annans mall. Fast det kommer att ta tid. Din hemsida är mycket fin! Läste två (tre?) av dina kortaste texter häromdagen. De lockar till mer läsning. Upptäckte dem så sent att jag inte orkade mer. Jag återkommer dit, som jag har fått för vana att göra då och då :-) / Pova 12 augusti 09:09

Haaaalååååååå ! sover du! oj jag väkte dej väl inte Jag skulle ju bara se hu det gick för dej att hålla sej vaken.Kommer tillbaka och kollar till dej.kram / Lillatanta 12 augusti 13:46

Thank you, very much!//SoulwayP.S.Did you so my very fresh pictures?;-)D.S. / Soulway 12 augusti 13:51

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...