tisdag, augusti 02, 2005

KREATIVA DAGAR … OCH MYCKET SVETT OCH ÖMMA FINGERTOPPAR.

Jag har varit borta från bloggandet några dagar och koncentrerat mig på att utnyttja de alltför få ögonblicken av kreativ inspiration åt annat än att blogga.

Jag har komponerat några låtar under den senaste veckan och har de senaste dagarna övat och övat och spelat in låtar, förkastat, svurit, letat mikrofonhållare, druckit kaffe, övat, övat, svettats, svurit över ömma fingertoppar, sjungit, svurit igen för att jag spelade/sjöng fel, spelat in osv osv osv. Snart är jag färdig, även om jag har en hel del redigerande och mixande att göra här framöver ... men det är inte lika jobbigt.

Jag har dessutom beslutat att min kommande utgåva skall heta: "Från Samma Tak". Jag har roat mig med att designa ett omslag till utgåvan, som jag kanske lägger ut i mitt fotoalbum så småningom - vi får se ... det är dock MYCKET redigering kvar innan utgåvan är helt färdig - men jag hoppades i våras (när jag påbörjade inspelningarna) bli färdig till hösten och det kommer jag nog att bli.

Nu har jag inte tid att sitta här längre och blogga ... nu måste jag gå och lyssna igenom de senaste dagarnas vedermödor ... det skall bli kul ... tror jag.

Fast jag skall nog göra några nedslag hos mina försummade bloggvänner först.


Kommentarer: 
Du låter glad och kreativ idag!!! Känner igen det där med ömma fingertoppar, får jag av min gittar, ibland har jag spelat så jag fått blåsor på fingertopparna... Nu saknar doch gitarren strängar, den är lite trasig också... hmm kanske skulle vara kul att fixa den och spela... / Natricia 2 augusti 21:25

Väntar med spänning på din skiva. Minns du att jag redan beställt musik av dig? ;-)Blev nostalgisk när jag läste vad du köpt - My boy Lollipop- å sen -Two little boys-Den senare, är det den med text ungefär såhär:Two little boys had two little toyseach had a wooden horse...........Did you think I would leave you laying/dying....(?)....Vet du om den nånsin översattes till svenska?Jag hörde den i Storbritannien 1969-70 men inte när jag kom hem. Inte på engelska ens.Var rädd om fingrarna! Det växer inte ut nya om du nöter ner de du har. / Pova 2 augusti 22:16

Hej Björn!!!Det låter toppenskönt. Lite grand som när "himmlen öppnar sig" och plötsligt SER man det och det och det och livet är fyllt av möjligheter, många ännu oupptäckta, som man då vill skapa fram i rabatter, på papper, eller i musik.Fast ibland får kroppen ta lite stryk. Man har inte tid att äta och skopar i sig kaffe (och cig)!!!!!;-)Låter spännande i alla fall och nog är det allt bra skönt att kunna och våga uttrycka sig!!! Kramar från Soulway 3 augusti 06:25

Hej Björn och tack för besöket..*uppskattar dom*Låter spännande att höra hur långt du kommit på vägen med dina senaste alster. Är jätte nyfiken på att få höra hur det låter.. så när den kommer ut MÅSTE du bara låta oss här få veta så vi kan köpa den..ok?Nepp nu är det dags att gå vidare.. Ha det gott och var rädd om dig *kramar* /Tanja 3 augusti 07:24

WOW! En egen skiva!! :-DBra titel.Den skulle jag bli nyfiken på om jag såg den i skivbutiken.Keep on rockin´ ;-) / Robban 3 augusti 09:07

Hej Björn.Tankar ang. tomhetskänsla. (By Soulway)"Även en s k "kicknaturell" behöver landningsbana i Ingenting. En naturlig viloplats efter passionerat skapande.Men inte tycker jag din process tar slut där. Din kommunikation fortsätter ju så länge någon lyssnar, läser osv. Resultatet är intressant därför att det ju sker spännande möten i tvåvägsriktning. Och nog är jag ibland som en lycklig bajsunge (Freud) när jag förfärdigt något i ord,jord och t o m på pannån. (Det sistnämnda objektivt sett föröörskräckligt!!??;-)Allt gott hälsar Soulway 3 augusti 13:25

Låter härligt att du är mitt uppe i skapandets krafter!Skönt att magsjukan försvann och att du får energi över till annat!Må gott Björn! / Jenny 3 augusti 14:36

By the way, pianon, min mormor har ett, min dröm var att spela piano, och eftersom hon aldrig använder sitt, (det är fullt av fotografier) så tänkte jag att jag kunde ju låna hennes. Men icke. Hon vill ha det som fotografiställ endast. / Natricia 3 augusti 17:48

Jag förstår det.Men OM ;-) / Robban 4 augusti 09:17

Det finns en fullständigt, fullkomligt underbar dockteater i Moskva, och för ett ansenligt antal år sedan såg en föreställning där, som handlade just om skapandet, dess glädje- och plågoämnen... :) Påminner enormt mycket om den känslosoppa som du har kokat här!:d Jag gillar väldigt mycket den här bloggposten, den är så dynamisk, så PASSIONERAD!:) Man ser dig framför ögonen...:):):)Kram på dig, vännen!:) / Galina 26 augusti 21:56

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...