onsdag, oktober 11, 2017

HIMMELSK MUSIK!


Hur kan det komma sig att en närmast 100%-ig ateist som jag (som känner att innerst inne vore det bäst om inga religioner fanns) ändå är såpass svag för bra amerikansk gospel? Jessy Dixon, Edwin Hawkins singers, Mahalia Jackson, Brothers and Sisters, Staples Singers, Como Mamas, Golden Gate Quartet, Swan Silvertones och som i det här fallet the Dixie Hummingbirds. När jag hör dem sjunga tror jag nog att det finns en gud i alla fall .... och den guden heter ”Musik”! Hallelujsan! För övrigt firar Dixie Hummingbirds 90-årsjubileum som grupp nästa år - släng er i plurret Rulling Stens!

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...