söndag, februari 11, 2007

Besök av Lina

OK, När till och med sambon konstaterar att det f**nimej är dags att jag skriver en ny bloggpost så får man väl ta sig i bloggarskinnet och lyda. Problemet är att jag inte tycker att det hänt så mycket att blogga om, då det mesta som har hänt har hänt på arbetsplatsen - och jag bloggar inte om de sakerna. Jobbar mycket och försöker hålla en förkylning på behagligt avstånd. Den kan få bryta ut (om den nu MÅSTE bryta ut) när det är sportlov om ett par veckor, men inte nu. Sambon har hostat och snorat och varit allmänt under isen, men hon har trots detta varit god som guld och en fröjd att krama hela tiden - fast nu förtjänar hon att slippa host- och snoreländet för ett tag. Tycker jag i alla fall.
Idag har det dock hänt saker. Min kusin Lina har tagit sig till Stockholm och passade naturligtvis på att titta förbi och se hur hennes favoritkusin har det nuförtiden. Hon hade dessutom, till skillnad från sin syster Malin som besökte mig i fjol, inte träffat min kära sambo och stora kärlek Galina. Som väntat blev det kärlek vid första ögonkastet mellan Lina och Galina, men det brukar det bli mellan de som G träffar.
Det blev en längre stunds trevlig samvaro innan jag lotsade Lina (med lilla magen full av Galinas geniala lasagne) till Medborgarplatsen där hon skulle träffa en kompis hon inte träffat på länge. Kul var det och jag hoppas hon hittar hit igen - vi har länge haft ett särskilt band, då vi har liknande intressen och till och med gått samma gymnasieutbildning - visserligen olika årtionden, men ändå.
Så har jag haft det.
Hur har ni haft det?

1 kommentar:

bigga sa...

Hej, det var länge sedan. Jag har
en hel lista med sonens musik om du någon gång har tid att titta förbi.Hoppas att ni har det fint.
Millroll; Här kommer den goda 2:an
hi hi och du fick vara 1:a va braaa:
hÄLSNING

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...