fredag, december 16, 2005

NYTT ALBUM: FRÅN SAMMA TAK


Lite försenat (pga brist på tid och tekniskt strul) släpps nu min nya samling sånger ”FRÅN SAMMA TAK” (BeJiCD 243). Ursprungligen hade jag ju tänkt trycka upp och sälja, men jag inser nu att jag inte kommer att hinna med någon distribution (distribution tar nämligen tid ... även om det inte rör sig om större upplagor) de närmaste månaderna, så därför lägger jag ut sångerna här (och inom kort på min ’egentliga’ hemsida) i stället.

Inspelningarna gjordes april-augusti 2005. Innan jag nyligen gjorde den här slutliga (och fjärde! :-S) mixen hade jag inte lyssnat på inspelningarna på nästan tre månader – men nu får det vara färdigmixat … man skall ju inte mixa ihjäl sig – så … då läggs hela utgåvan ut för nedladdning här som en tidig julklapp … väl bekomme!
Här kan det hela avlyssnas!
© Treplektra Produktion 2005

13 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag här. Åååå vad fiiint du har gjort. Vilket jättejobb.

... Piteås stolthet... fnissar...

:)

/ L

Anonym sa...

Va? Har du flyttat? Vilket fint hem du har! Eller har du 2 st.? Önskar dig en sååån trevlig helg och lycka till med firandet av julen 2002... Kram!

Anonym sa...

Oj, BeJi, så här spontant tycker jag att MSN-puritanism kan vara befogad, åtminstone till en viss del. Här kan man bara se kommentarerna, men inte själva bloggtexten - eller är det bara jag som gör fel (som vanligt, ska väl tilläggas :ds). Och när jag försökte komma till sidan första gången hamnade jag på någon reklamsida istället (det där vara bara angående "verkar funka smidigt och problemfritt" :d). Och sist, men inte minst: jag är anti-english och gillar när allt står på svenska - här är det bara på engelska! :P
Men tja... det är klart att jag kommer att stå ut med allt detta...:) I love you, BeJi!:):):)

/hon-som-knappast-behöver-lämna-sin-signatur :d

Anonym sa...

Men, så fina julklappar då!
Tack, tack! Jag ska genast hämta rubbet; ska göra en mapp: Björns musik :)
Inte trodde jag att jag någonsin skulle ladda ner musik men där ser man, framtiden vet man inget om.
Den här bloggen ser "renare" ut - jag menar förstås i positiv bemärkelse. Mindre trassel att jobba med, eller?
Jag ramlar ur bloggen då och då när jag glömmer att gå bakåt; tror jag bara kan stänga (det som jag tror nya) fönstret. En vanesak, givetvis.

Undrar om du vill ha ett foto av mig att sätta "i det gröna" (länken till mitt space)? Ser lite tomt ut annars.

Trevlig 4:e Advent!
Kram från Pova

Anonym sa...

Goddag!

Här ser det ju fräscht ut. Har du morgon- eller eftermiddagssol?

Jag råder dig till att snarast möjligt öppna en bloggpost(låda) för inkommande gratulationer.

Ha en trevlig advent the fourth. Idag är det FYRA ljus som gäller.

/ Mr 82 %

Anonym sa...

Men jag hajar inte hur du kan fylla 32 år om du är född -74. *Räknar på fingrarna*.

Anonym sa...

"Robban Said"? Said heter ju Munins barnbarn *hrm*.

*Sticker o käkar frulle*

Anonym sa...

Jag barnbarnet står ju redan klart och tydligt efter Munin så..

Tack för juleklapparna, dom sparas på säkert ställe. Det bästa med datorn är att inte alla svin kan äta upp papprena :)

Naturligtvis ett stort GRATTIS till dig lilla Björn. Eller stora Björn ska jag nog säga. Jag tänker på dig nästan varje dag! Ja det dröjer innan jag skriver det vet jag men du vet ju att jag tänker desto mer. Att jag tänker på dig varje dag beror på att jag enda sedan jag var liten funnit tröst i Karlavagnen. Jag sökte alltid upp den på himlen när det var nåt och nu för tiden så hänger det i. Så fort det är stjärnklart så står Munin och tittar på Karlavagnen ( Stora Björn alltså...) Å nu så tänker jag förståss på dig och gamla Luleå!
Än en gång, förskottsgrattis!!!!

God Jul och Gott Nytt
önskar Munin på Jobbet

Anonym sa...

Kunde bara inte hoppa in med ett kort inlägg, när jag läste Munins kommentar!:D När jag var en liten bondjänta, då hade vi en JÄTTEstor gris som av någon oförklarlig anledning ansåg att papper var den mest delikata måltiden i världen. En dag, efter att har kommit hem från skolan, upptäckte jag och min syrra att Det Stora Svinet (det bokstavliga alltså) hade brutit in sig i huset och vräckt i sig innehåll i en hel bokhylla!!! Jag grät mig fördärvad och bönföll alla manliga släktingar att de skulle slakta besten - fast ingen hörstammat...:s:s:s Sedan dess avskyr jag grisar!:ds

Älskling, det här grupparbetet håller på att ta kål på mig... men jag ringer dig senare för att klaga länge och hjärtligt.:D
Pusspuss, BeJi, jag älskar dig!:):):)

/behöver jag skriva namnet? :)

Anonym sa...

*DROIIING*
Jag pallar(!) inte med att vänta till i morgon.

Så här kommer den. En tvättäkta Robert Imaginos *he he*:


Jag är bara en helt vanlig imaginär truckresenär,
som ibland kan förefalla vara endast en chimär.
Men det struntar jag högaktningsfullt i,
så länge jag får vara med och fira BeJi.
Ja, för det är faktiskt så att Björn fyller år,
och aldrig han sin ungdoms oskuld återfår.
Medskyldig till detta är i och för sig en dam från öst,
som med berått mod fick J:son att vila vid hennes bröst.
Tänk vad en bredbandsuppkoppling kan bära i sitt sköte,
mycket mer än bara ett anonymt Internetmöte.
Jag är så väldigt glad för din skull, du norrländska musikant.
Ta väl vara på din sällsynt vackra ryska diamant.
Nu känns det som att blodet i min diktarådra börjar att koagulera,
Därför slutar jag att ”imaginosera” och ber bara att få gratulera.

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!
Du är en av mina allra bästa sajbervänner.

/ Robban

Anonym sa...

LOL!!!
Robban, I love you!:)
/diamanten :d
P.S. ringer sent!!!

Anonym sa...

HEj där, bara inne och kollar om det kommit något nytt.
Men det hade det inte, så hejdå igen
=)
Oj, kommentaren försvann ut i tomma intet. Fick skriva om.
Kråglar allt här med ibland . . .
;-)

Anonym sa...

Oj vilken ordning och reda här var :-) Mkt tjusigt BeJi, hoppas du kommer att trivas här ... ja risken är väl att du blir lite väl hemkär.
Din julevrå gillar jag skarpt :-D
Kram från

Anna-Lys

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...