onsdag, juni 04, 2008

Så var man ihop med en sjuksköterska!


Nej, jag har inte bytt flickvän, utan det är flickvännen som idag har fått ta emot sin tjusiga brosch med rött kors på vit botten. Denna brosch får man när man tar sin sjuksköterskaexamen och det gjorde min kära hälft idag. Det var en trevlig (och inte alltför lång) ceremoni i Gustaf Vasa kyrka. Lite musik och lite tal och sedan fick varje elev hämta examensbevis och nyss nämnda och ovan avbildade brosch. Efter tre års studier är hon färdig och ser framtiden an med stor förhoppning trots den nyligen avslutade misslyckade sjuksköterskestrejken. Å andra sidan, sedan när fick de som verkligen utför något i samhälle löner efter sina insatser? Nej, just det. Hur skulle väl det se ut?

Det var för övrigt en vacker dag i ett vackert Stockholm. Pojkarna har roat sig på Gröna Lund och jag har fått min beställda skivspelarnål (jo jag fick nål jag också) och det är bara några dagar kvar att arbeta innan mina elever får sommarlov.

Solen lyser även inte bara på en liten stuga utan också på ett rödbrunt betonghöghus i en sketen förort. Som skalden säger ....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Beji!

Skönt att du överlever värmen!Och kirrar betygsättningen.

Gratulera Galina till broschen och kommande löner som i alla fall säkert är högre än studiemedlen!

Fick något konstigt mejl avsänd från din adress om extraknäck på kinasaker.(Importera billigt och sälj dyrt.) Vågade inte gå in på sidan trots det förtroendeingivande första tecknen. bjceo.com.

Även om jag behövt slantar. Hur kunde du veta det?

Nåväl. Ville bara säga hej. Dax att knoppa in med Ivar Lo och Sara (den senare med päls den förra mellan pärmar).

Ha Det Gott!

(((kramar från Soulway o Sara)))

Anonym sa...

Stort Gratis till flickvännen, sjuksköterska är bland det finaste man kan vara tycker jag! :)

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...