söndag, februari 03, 2008

"NU ÄTER JAG UPP DIG!" / "INGEN"

... är namnet på två nya låtar som kommer att vara med på kommande musikproduktion. Sedan jag började arbeta i Stockholm har det funnits väldigt lite tid över till att vara kreativ och skapande musikant. Därför blev det heller ingen ny utgåva ifjol. Däremot hade jag påbörjat ett antal sånger ifjol som dock inte var färdiga. Nu har jag dock haft lite tid på mig att slutföra en rad påbörjade låtar och spela in dem färdigt. Nu är nio sånger klara och när jag har tre-fyra sånger till färdigskrivna och inspelade så är det dags för en ny utgåva. Jag vet dock inte när det blir, men man vet aldrig, inspirationen kan slå till när man som minst väntar det. Nåväl, dessa två sånger är dock redo för att presentera (en sk singel om man så önskar):
Denna sång handlar om den mest raffinerande typ av hämnd som jag kan komma på. Jag började skriva den våren -07 och slutförde den i juli samma år. Stilen på ackompanjemanget är en lustig blandning av etniska tongångar och wah-wah-gitarrer - måste höras för att förstås.
Denna sång började jag skriva och spela in i somras, men texten har skrivits på senare tid.
Jag har i och med dessa sånger och kommande utgåva återgått till det akustiska gitarrsoundet som jag tillfälligt lämnade i och med att jag spelade in "MOT MINA PRINCIPER" 2006, och det känns som att musikaliskt vara närmare sitt hem än när jag höll på att leka med allehanda syntklanger. Gitarrsträngar av stål känns skönare att slå an än synttangenter av plast ... trots allt.
Håll till godo! Högerklicka på låttitlarna och spara dem innan du lyssnar på dem - det går smidigast så.

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...