måndag, juli 23, 2012

Måndagsfunderingar

Återkom från en ny tur norrut för några dagar sedan, om jag räknat rätt, den fjortonde sedan jag blev stockholmare. Denna sväng hann jag också med det mesta jag föresatt mig att göra då jag var några dagar längre. Det är ju i sanning bara i semestertider som man egentligen hinner koppla av och njuta av tillvaron. Jag hann träffa kompisen Andreas två gånger och även släkt i form av modern, kusinerna, morbror med fru och även ett antal husdjur av olika slag. Kompisen Roger fick jag inte träffa, men jag lyssnade en hel del på våra gamla inspelningar som jag fört över till iPoden. Jag undrade först hur det skulle kännas att lyssna på dem, men upplevelsen var enbart positiv. Man blev på gott humör, man fick glada minnen, trots att inspelningarnas andra deltagare (förutom undertecknad alltså) inte längre är med oss.

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...