fredag, augusti 01, 2014

Tåg mot Uppsala

Ja, jag brukar ju ta en sväng till Uppsala vid den här tiden så jag tyckte att det kändes som ett bra tillfälle idag när det inte är så otroligt varmt som det varit större delen av sommaren. För en vecka sedan var jag i Luleå och det var närmast en tropisk upplevelse. Temperaturer kring 30 hela tiden och de första dagarna var luften så fuktig att det kändes som att sitta i en bastu, men å andra sidan så fick de mina krånglande luftrör att må mycket bättre så det finns alltid något positivt med sådant som upplevs som jobbigt.

Vad annars? Jo, jag har blivit inblandad i ett intressant online-TV-projekt om vinylskivor och skivsamlande och jag har lovat hjälpa tjejen bakom projektet med att prata om lite skivor och spela lite favoriter i mitt hem. Sedan blir det deras knepiga uppgift att göra det intressant för andra. Det skall åtminstone bli ett pilotavsnitt och det är det som jag ska hjälpa dem. Det kan bli hur kul som helst, även om det är lite pirrigt.

Till hösten skall jag och en kollega ta hand om musikundervisningen på min skola vilket kommer att bli intressant. Åtminstone skall vi få igång en fungerande musikundervisning vilket väl saknats tidigare. Jag är dock glad att jag inte behöver göra det själv. Det kan dock bli ganska tacksamt då vi dels börjar från noll och därmed inte förväntas utföra mirakel direkt, men det är roligt att skolan vill satsa på ämnet så att vi kan förbättra och förstärka elevernas kreativa sidor.

I höjd med Märsta (detta skrives som sagt på min iPad på tåget mot Uppsala) så kan jag väl också nämna att jag är sk gräsänkling då resten av familjen rest till Ryssland för att träffa släktingar. Att åka till Ryssland verkar vara ett litet helsicke om man ser till all pappersexercis som måste genomlidas, ibland får jag intrycket att Ryssland inte gärna vill ha några turister, men de kanske inte behöver några. 

Nå, det var några halvsorterade tankar om vad som försigått i mitt liv sedan den senaste blogguppdateringen. Nu ska jag snart avnjuta Uppsala, gå till Open Mind Records och gräva lite och eventuellt fika lite gott på Ofvandahls.

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...