tisdag, december 05, 2006

Dags för lite nya BeJi-låtar bl a


Efter många om och men har jag äntligen börjat få ordning på kommande musikutgåva (när den kommer är ännu oklart - osäkert om jag hinner bli färdig före jul - men hoppas det i alla fall). Den nya utgåvan skall i alla fall heta "MOT MINA PRINCIPER" (vilket varit bestämt länge nu) och den skiljer sig en hel del från tidigare utgåvor, då jag skrivit sångerna på annorlunda sätt än tidigare, samtidigt som utgåvan i sin helhet har ett mer elektroniskt sound än vad jag annars brukar använda mig av. Jag har dessutom nyligen införskaffat en liten portabel inspelningsstudio (så min gamla kassettporta inköpt 1994 kan äntligen pensioneras - tack för lång trogen tjänst), så det är min första utgåva som är helt digitalt inspelad. Omslaget till kommande utgåva kan ses längst upp.

Nå hur som helst, här kommer två smakprov (en första singel med tillhörande baksida - kan man kanske säga), nämligen titelspåret "MOT MINA PRINCIPER" och "ÖNSKAR ATT DU VORE HÄR".

Klicka här:

MOT MINA PRINCIPER

ÖNSKAR ATT DU VORE HÄR

---

En sak har förresten hänt uppe i norr, vilket får min bloggpost om kommande utgåva att blekna i jämförelse. Mina två kusiner (tvillingarna Malin och Lina - som är adopterade från Sri Lanka) har just för första gången pratat med sin biologiska mor och dessutom ... (trumvirvel insättes här) .... fått reda på att de har en lillebror på sexton år ... TÄNKA SIG!
Innebär det att jag fått en plastkusin?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad produktiv du är!
Håller just på att öppna första låten för att lyssna.
=)

Men du, inte plastkusin utan bonuskusin.
=)

ANNA-LYS sa...

Ciao Amigo,
Tack för visit och invit :-))
Håller med Aniara Bonusvitamin heter det.

Har verkligen försökt få ljud i Delle med lyckas inte prövade dina gamla låtar också men nääää ... så när det gäller att jämföra nytt sound och alster med gamla spår i ditt liv ... lyckas jag inte få ihop tillräckligt med audiounderlag för en Anna-Lys.

Men jag måste få tillägga att du är en kreativ krabat som har så stor reportoar.

Nice Weekend,

Anna-Lys
gammal rymdvän ;-)

Anonym sa...

Jag har lyssnat på dina låtar och tycker det är fin rytm i dem. Texten är kanske lite för mycket ord men du kanske vill ha det så. För övrigt lät det bra. I min blogg"I väntan på advent" ligger en länk som min son lagt dit bland kommentarerna. Har inte lyssnat på länken men om du är intresserat finns det väl lite smått och gott där.
Kram på dig och roligt att du hörde av dig.

Anonym sa...

WoW Björn!!

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...