lördag, juli 14, 2007

Mitt skrivbord ...


Jag kom hem från Luleå i går och upplevde en hel veckas gråväder och regn ... man undrar ju om Lule var glad att se mig ... verkade inte så. Det var visserligen trevligen att möta släkt, vänner och katter igen, men nog är det skönt att vara tillbaka hemma igen.

Nå ... nog om detta och raskt över till ett annat ämne.
Få saker säger så mycket om en människa än dess skrivbord. För att fira det faktum att mitt skrivbord för en gångs skull var tämligen välstädat passade jag på att föreviga med min kamera. Jag har en massa CD i hyllor på och ovanför skrivbordet. Min nya mandolin står prydligt inom räckhåll, bakom den hänger den inramade Krazy Kat-serien som en gång gjorde att jag kom i kontakt med min stora kärlek i augusti 2005 - den som inte känner till den historien uppmanas läsa i mitt blåabloggarkiv (alltså augusti 2005) för att uppdatera sig (klicka här och scrolla ned till 6 augusti och läs även den tredje kommentaren). Min lilla svarta vinylspelare av märket Lumark är i den övre hyllan ovan skärmen och bland sakerna whiteboarden till höger syns såväl foto av Rulle, urklipp från Metro (eller om det var City) med skolklassen som jag blir mentor för i höst, Elvis-magneter, räkningar och gulliga kort från Galiningen. Jag har en sådan där löjlig USB-ansluten fläkt på hyllan ovanför skärmen - vilket jag varit glad för i dag eftersom det varit rätt så varmt och svettigt, och den svarta kontorsstolen med hög rygg är mycket skön att sitta på när jag spenderar min tid framför datorburken - eller lyssnar på någon trevlig platta. Jag gillar alltså att ha saker som betyder något för mig nära mig hela tiden ... som de flesta människor antar jag.
Så här ser det alltså ut där jag sitter. Hur ser det ut där du sitter?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Beji!

Hur det ser ut där jag sitter? Voij, Voij!!!Säger jag bara men med tillägget att jag har börjat på en bok som heter "Feng Shui - Rensa i röran." Boken ska läsas sakta så att det praktiska hinns med och efterlevs har jag tänkt. Därför läses den endast vid speciella tillfällen och finns i toarummet.

Ser tjusigt och trevligt ut och klokt att ha saker man gillar omkring sig istället för att ha saker man inte vet vart man annars ska slänga eller göra sig av med.

Här har också regnat och regnat och regnat men jag hoppas inte det är en fin pik till mig...Vet isf inte vart jag ska ta vägen!Mitt hem är ju här!

Roligt att du trivs med livet, Beji! Det låter bra!!!!

(((Kramar från Soulway, Sessan o Sara (som numera bär en s ä n d a r e om halsen)

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...