onsdag, oktober 29, 2008

Höstlov...

Ett ofrivilligt hostlov har övergått i ett efterlängtat höstlov och det är väl ett tämligen passande epitet på ovan nämnda lov. Nog är det höst alltid - och kallare har det blivit också. Vädret är inte direkt lockande ute men det gör inte så mycket eftersom jag istället kan lata mig med en Sjöwall/Wahlöö och min Stockholmskarta. Jag har nämligen börjat läsa om dessa polisromaner som jag med stor glädje slukade som tonåring, men nu har jag bättre koll på miljöerna och kan se på Stockholmskartan VAR t ex bussen med alla ihjälskjutna passagerare i "Den skrattande polisen" stannade och på vilket tak det låg en man och skjöt poliser i "Den vedervärdige mannen från Säffle" osv.
Fast egentligen har jag annat att göra. Min kära Washburngitarr har råkat ut för en åldersrelaterad sjukdom. Stallsadeln har spruckit (det är den lilla vita mojängen längst ner vid strängfästet som strängarna vilar mot) och behöver bytas ut. Dessvärre finns det inga färdiga stallsadlar som passar direkt utan man måste hålla på och fila till dem själv så att de ska passa. Detta ser jag inte fram emot, men jag gör hellre det än att byta ut min gamla Washburn. Musikinstrument blir som bekant bara bättre med åren - eller rättare sagt, det sitter mer av en själv i instrumentet när man har använt det ett längre tag, och min stolta Washburn D10M köpte jag sommaren 1993 och är med andra ord en gammal god vän vid det här laget. Så det blir allt att bita i det sura äpplet och fila till stallsadel för allt vad tygen håller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack:) När har du tänkt komma hem till lule o hälsa på? känns som att de var ett tag sen man såg dig nu sist. och du måste ju bli uppdaterad om allt som händer här, är ju lite saker ändå:P

Kram på bästa kusinen i världen:)

Anonym sa...

Hej på dig! Jag tycker din blogg har en trevlig färgskala... Hade möjligheten att under en väldigt långvarig praktik, spela på en washburn-gitarr. Det var en Les Paul-aktig sak som hade ett väldigt fett ljud. Fina grejer det där... Hoppas du löser det där med sadeln, ens gitarr är ju som en kroppsdel, ta mig tusan!

Mvh

Falkis, (vi brukar hänga i samma forum, du vet..).

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...