söndag, april 26, 2020

SÅNGTEXTER 2020: DEN FÖRSTA DAGEN

DEN FÖRSTA DAGEN
(Björn Jakobsson) februari - mars 2020

Jag minns hur det hela började
med en liten humoristisk kommentar
till en bloggpost om en amerikansk serieteckning
en serieteckning som jag ännu har kvar

och så rullade på i en otrolig fart
och kort därefter så var det vi två
ja där ser man hur något litet kan leda till något stort
ja där ser man hur det kan gå

Jag minns första gången vi träffades
på Loets kalla busstation
och jag minns isen över Malmuddsviadukten
när vi halkade oss över bron

Första kyssen var längtande tafatt
Första kramen var dock intensiv
Jag kände att jag äntligen nått den plats i tillvaron
dit jag längtat i hela mitt liv


Det glömmer jag aldrig nej
Det glömmer jag aldrig nej
Jag glömmer aldrig den första dagen
då jag fick träffa dig


När vi kom hem till min muggiga etta
och hon hälsa på min förvånade katt
Hon kände med sin hand på mitt hjärta
och fortsatte att prata glatt

Jag minns att jag pratade om Paul Simon
och hon pratade om Oum Kalsoum
Aldrig tidigare i världsalltets historia
har en ateist känt sig så from


Det glömmer jag aldrig nej
Det glömmer jag aldrig nej
Jag glömmer aldrig den första dagen
då jag fick träffa dig


Den ljuva svarta natten och alla sköna skratten
och alla små stunder av bus
Närvaron och hettan fyllde ungkarlsettan
och oktober har aldrig sett sådant ljus

När vi åter var vid Loet en vecka senare
och du skulle stiga på din buss
Du sa: åk nu hem, så ringer jag senare
och så gav du mig en sista puss

Jag tänkte att vad som än händer i framtiden 
så glömmer jag aldrig det här
Det där som jag trodde var blott för alla andra
Det där med att vara kär. 


Det glömmer jag aldrig nej
Det glömmer jag aldrig nej
Jag glömmer aldrig den första dagen
då jag fick träffa dig

<3 p="">

Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...