onsdag, april 22, 2020

SÅNGTEXTER 2020: FRITT EFTER HENLEY


FRITT EFTER HENLEY
(fritt efter ”Invictus” av William Ernest Henley) februari 2020

Genom natten som täcker mig
Gruvligt svart och utan skäl
Otroligt att någon oroar sig
för min obesegrade själ

Fastän fast i omständigheternas grepp
Jag kan stå stark trots alla slag
Jag bara längtar ombord på frihetens skepp
Min blick är blodig men inte svag

Bortom skräckens mörkaste tårar
kan jag verka trött och utan hopp
och om än jag kan känna kalla kårar
kan aldrig terrorn fylla min kropp

Kan jag motstå varje frestare
och allt som lockar när timmen är sen?
Ja, för jag är mitt ödes mästare
och jag är min själs kapten


Inga kommentarer:

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...