tisdag, mars 28, 2006

Kärleksblixtar bl a

Hur ser kärleken ut?
Oftast brukar kärleken symboliseras av ett hjärta - kanske för att hjärtat är nödvändigt för att vi skall kunna genomföra våra dagliga rutiner, springa till våra bussar, äta vår müsli etc, men å andra sidan är ju hjärnan minst lika viktig för dessa saker. Och eftersom alla våra centra sitter i hjärnan borde ju även kärlekens dito göra det ... men aldrig att man när man passerar ett gammal träd ser en hjärna (genomborrad av en pil) inristad i barken (hjärnbarken - hehehe ... hrrmm...).
Sedan sena oktober har min egen fysiska bild av kärleken tagit form (nu är det inte målet för mina känslor jag syftar på utan själva känslan). En gång i tiden fanns det en blogg som hette "Ad Urbe .... tjoflöjtsan ..." eller något liknande, och där förklarades kärleken vara intet annat än en proteinsyntes och det må vara hänt - men nu vet jag också hur kärleken ser ut.
Den ser ut som en rad blixtar framför ögonen ... inga stora åsknedslagsblixtar med efterföljande "Ka-Booooom!!!!" utan snarare som små försynta kamerablixtar tagna med en gammal Instamatickamera med nästan uttjänt blixtkub. Dessa blixtar märks oftast och mest i mörker då de lättare utskiljer sig från bakgrunden - om man säger så. Blixtarna framträder också bara när målet för kärleken är så nära som det bara är möjligt ... alltså måste det vara kärleksblixtar? Elementärt min gode Watson!
---
På måndagen var jag på anställningsintervju och jag tycker själv att det gick bra - även om jag får vänta ett antal veckor innan jag får veta hur bra det egentligen gick. Dessutom är jag så belåten över att jag lyckades hitta till adressen i centrala Stockholm där anställningsintervjun ägde rum - eftersom jag (vilket de som läst här tidigare säkerligen vet) har världens sämsta lokalsinne och skulle kunna gå vilse i min egen axelremsväska. Därför var jag naturligtvis också väl förberedd ... inte så mycket vad själva intervjun beträffade - prata för mig själv är inga problem ... men för att vara säker på att hitta rätt hade jag tagit hjälp av SL:s reseplanerare på Internet (Mutta Herra Jumala!) och en fickkarta över Stockholm med vägen jag skulle gå nogsamt markerad. Dessutom tackar jag för att tunnelbanestationerna är i stort sett idiotsäkra, vilket bevisades när jag utan några bekymmer lyckades hitta rätt spår hyfsat snabbt. Det var riktigt spännande att gå och strosa runt i Stockholm - det finns ju en del att se. Gårdagens utflykt gav mersmak. Tips emottages tacksamt!
---
Jag har inte plockat fram någon kamera ännu, så än så länge finns inget som visar hur jag ser ut efter att ha gjort ett besök hos frisören Pedro i Hertsö centrum för ett par veckor sedan - men det kommer väl så småningom. Det är dock inga märkvärdigheter det rör sig om. Kort och bakåtstruket - som jag nästan alltid haft det (innan jag hade min hippieperiod våren 05 - två veckor sedan. Ingen ny färg ... fortfarande samma färg som oputsad mässing.
Nu har jag snart skrivit färdigt ... NU har jag skrivit färdigt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Björn!

Du som verkar vara en sån kulturmänniska; ta med Dig G och besök Dieselverkstaden i Sickla, 5 min från Slussen.

www.dieselverkstaden.se

Färdbeskrivning Eniro från Dörr till dörr, finns på hemsidan!

Hälsningar Kerstin Hagman

Anonym sa...

Hi hi ... pil i Hjärn-Barken *tummen upp*

Tack för gratulationer på min 50-årsdag ... även om Vennerström kanske är en något udda förebild för dubbleringtanken *fniss*

*kram*

Anna-Lys

Anonym sa...

Hej! Roligt att höra av dig igen och tänka sig att du är plats hos din älskling. Det måste vara underbart. Själv är jag lite ledsen för min man ligger på sjukhus för en inf i en bihåla. Vill inte gå över och vi skulle åka till Teneriffa den 11 april och fira våra födelsedagar med en son som hjälp för jag klarar inte allt själv. Håll tummarna.
kramen från bigga

Anonym sa...

Heeej vännen, det var inte igår här heller.

Inser att det är många jag inte varit hos på ett tag. Men här e jag iallafall nu!

Lämnar helgkramen här hos dig kraaaam /Tanja

Anonym sa...

Hur ser kärleken ut? Jaa du, trots att jag läst "dina erfarenheter" så undrar jag fortfarande he he...
Men den ser säkert bra ut :)

Några strövtips har jag inte direkt några bra..jag är rätt dålig själv på Stockholmsområdet. Men Gamla Stan och Djurgårn är säkra vårtips...kanske Södertälje kan locka? :)) Torekällberget är fint, men mer framåt sommartiden!

Pöss och kräm
Munin

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...