söndag, februari 19, 2006

JÖSSES ...

... vad jobbigt det här var ... alltså att tömma hyllor, kånka ut skräp, bära tung-jävla-skivor ... för att inte tala om alla dessa beslut som skall fattas ... slängas eller inte slängas? Just nu är mitt måtto - är det inte in-i-h-vete nödvändigt att det bevaras så ryker det. Sedan att rätt mycket av det räddade inte följer med söderut är en annan historia. Idag har jag stått och balanserat på en stol med en kniv i högsta hugg ... har alltså joxat ned tavelkrokar från väggarna - ganska imponerande så bra de sitter, när man en gång fått dem att fästa i betongväggar ... Lite jobbigt eftersom jag är tämligen ensam om att ha stark rygg och starka armar i omgivningen - så jag får göra det mesta själv.

Jag börjar begripa varför jag flyttar så sällan: född Boden 1974, bor i Ängesbyn tillsammans med modern hos morföräldrarna 1975, flyttar med modern till Mjölkudden/Tunastigen Luleå och blir kvar där - visserligen i flera olika lägenheter (de tidigaste flyttarna minns jag naturligtvis inte) fram till 1998, då jag flyttar till Hertsön där jag bott fram tills nu.

Det bästa med den aktuella flytten är ju att det inte är livsnödvändigt att jag tar med så många saker på en gång - jag menar, det är ju ingen större mening med att släpa med porslin och andra husgeråd, då alldeles utmärkta sådana redan finns dit jag flyttar - mkt skönt! Däremot blir jag (för min egen skull) tvungen att plocka med några av stereogrejorna mina så småningom - kan bli knepigt för den gamle HiFi-nörden att låta sig nöjas med en CD-radio a la Clas Ohlson i köket - no offense Galina! Men det är ingen panik ... huvudsaken är att undertecknad når sitt mål.

Billetten är beställd och betald, fast jag blev lite putt över att studerande (mina student- och mecenatkort är giltiga fram till slutet av mars - äntligen har man lite nytta av dem) inte kunde beställa första klass-biljetter - bara för att man är en fattig (i mitt fall fd) student kan man ju vilja resa lite bekvämt? Nå, som sagt var, jag vet ju vilket målet är - så jag kan stå ut med att resa andra-klass - det gick ju alldeles utmärkt senast.

Nåja, tillbaka till kånkandet, nu när jag fått pusta ut i bloggform en liten stund.

----

Javisst ja! Det glömde jag nämna ... har hittat en liten present till Munin ... så nu är det bara att se till att det blir ett IRL-möte när jag kommer ned! Och därmed vedbastu! (internt Korplyeskämt).

1 kommentar:

Anonym sa...

Passar på att sända ett sista "kärleksmail" till dig - för i fortsättningen törs man väl inte skriva kram och pöss.:) Kanske att jag får en bättre dator nästa vecka, det tar tid när söner ska plocka ihop delar av sin gamla. Kör försiktigt nu med tåget och glöm inte att säga aufwiedersen.
Kram och pöss
bigga

Nå, tack för mig!

 Som någon eventuellt noterat så skriver jag inte här längre, men tänkte att bloggen får finnas kvar i väntan på bättre tider. Den här blogg...